Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 13 lutego 2012

Rozpustnie czekoladowe Malibu

"Walentynki? Jakie Walentynki? Ja mam Walentynki każdego dnia!   Przygotowałam więc rozpustnie czekoladowe ciasto Malibu, na które przepis znalazłam TU."

Składniki na ciasto:
  • 55 g gorzkiej czekolady (70%)
  • 85 g kakao
  • 200 ml wrzącej wody
  • 145 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 90 g masła
  • 200 g drobnego cukru do wypieków
  • 50 g ciemnego cukru muscovado
  • 2 jajka (w temperaturze pokojowej)
  • 250 ml mleka kokosowego ( w temperaturze pokojowej
Przygotowanie ciasta:

Czekoladę, połamaną na drobne kawałki, wymieszać z kakao i zalać wrzącą wodą. Mieszać do rozpuszczenia i zostawić do wystygnięcia. Mąkę, proszek sodę i sól przesiać razem.
Masło roztopić. Oba rodzaje cukrów wymieszać w misce, zalać je masłem i utrzeć (krótko) mikserem. Teraz dodawać jajka, jedno po drugim ucierając tak długo, aż masa stanie się jasna i puszysta. Wciąż mieszając, dodawać naprzemiennie mleko kokosowe i przestudzoną czekoladę. Na koniec wsypać przesiane suche składniki i po raz ostatni zmiksować. 
Tak przygotowana masę wlać do formy. W oryginale była to forma kwadratowa o wymiarach 23x23 cm, wyłożona jedynie na dnie papierem do pieczenia, ja jednak wlałam masę do dwóch form: silikonowego serduszka :-), i silikonowej formy keksowej. 
Piec w temperaturze 180ºC przez około 35-40 minut (do suchego patyczka). Ostudzić na kratce (ja zrobiłam ciasto dzień wcześniej i całkowicie ostudzone zawinęłam w folię,  aby nie wysychało).

Przygotowanie kremu kokosowego:
  • 1/3 szklanki (ok. 80 ml) śmietany kremówki (zimnej)
  • 220 g serka mascarpone (zimnego)
  • 1/3 szklanki cukru pudru (lub do smaku)
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych
  • 2 łyżki likieru kokosowego np. Malibu (mi jakoś tak przypadkiem  :-) wlało się dwa razy tyle)
Kremówkę ubić, pod koniec ubijania dodając cukier puder. Dodać serek mascarpone, wiórki kokosowe i wymieszać łopatką. Na koniec chlust Malibu, ostatnie mieszanie i gotowe.

Przygotowanie polewy czekoladowo-kokosowej:
  • 125 ml mleka kokosowego
  • 125 g gorzkiej czekolady (70%)
Mleko zagotować w garnuszku. Zdjąć z ognia, dodać połamaną czekoladę i starannie wymieszać. Przestudzić.

Finał:

Ciasto przekroić na pół, jak tort. Nałożyć krem, przykryć drugą połówką,  a na wierzchu rozsmarować gęstniejącą masą. Kto ma ochotę, to na wierzch może położyć np. truskawki. Dobrze komponuje się też z kiwi. Zapraszam do stołu! :-)

* A tak wygląda na moment przed zjedzeniem :-)



Przepis dodaję do akcji:

Walentynki 2012. Czym TO się je?
 

7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. O,tak! Sprawdziłam już kilkakrotnie. Polecam i pozdrawiam!

      Usuń
  2. Widzę, że nie tylko ja taki prezencik wymyśliłem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm wygląda obłędnie! napewno pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaręczam, że tak. Robię go już po raz trzeci i na pewno zrobię jeszcze nie raz :-). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dzięki! Zapraszam jeszcze raz na Malibu - zamieściłam nowe zdjęcie, z innym owocem:-)

      Usuń