Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 6 lutego 2012

Krokiety z szynką szwarcwaldzką i ...

"Zazwyczaj robiłam te krokiety z dodatkiem żółtego sera, ale jego brak w lodówce zmusił mnie do innowacji. Zrobiłam więc dwie wariacje tych krokietów: z niebieskim serem pleśniowym i dającym "kopa" serkiem kremowym z chili. Oba warianty są godne polecenia, chociaż ja optuję za wersją z chili. Na dodatek, oczywiście własnej roboty, sos czosnkowy. Przepisu na naleśniki nie podaję bo zawsze robię "na oko".
  Składniki: (wszystkie do kupienia w Lidlu)
  • serek "Creme Goldessa z chili"
  • ser z niebieską pleśnią
  • szynka szwarcwaldzka
  • bułka tarta do panierowania krokietów 

 Przygotowanie:

Usmażyć naleśniki - ja smażyłam na niewielkiej patelni o średnicy 18 cm.

Wariant I: Na naleśniku ułożyć plaster szynki szwarcwaldzkiej a na środku kawałek sera pleśniowego. Zwinąć brzegi do środka a potem złożyć zgrabny pakiecik.

Wariant II: Na naleśniku rozsmarować serek z chili (dosyć grubo), na środku ułożyć plaster szynki i złożyć jak poprzednio.

Po usmażeniu panierować w jajku a potem w bułce tartej (ja do panierowania zamiast jajka używam resztki ciasta na naleśniki).

Podawać np. z sosem czosnkowym.
Składniki na sos:
  • 3 kopiaste łyżki jogurtu bałkańskiego
  • 2 łyżki majonezu
  • 3 zmiażdżone w prasce ząbki czosnku
  • sól, pieprz i mieszanka ziół do sałatek Kamis
 SMACZNEGO!

Przepis dodaję do akcji:

2 komentarze: