Szukaj na tym blogu

środa, 8 lutego 2012

Genialne, kruche rogaliki z serka homogenizowanego


"Przepis na te rogaliki znalazłam na . I już od dawna na dobre zagościły w moim domu. Do środka można dodawać różne nadzienia. Często formuję z ciasta zamiast rogalików - pierożki, i wtedy piekę z nadzieniem wytrawnym. Dziś w wersji na słodko, z marmoladą różaną. Ale powiem szczerze, że absolutnym hitem są  dla mnie rogaliki nadziane Nutellą. Ciasto robi się, zwłaszcza przy użyciu malaksera, błyskawicznie. Jest wręcz aksamitne, świetnie się rozwałkowuje i nie trzeba go schładzać w lodówce. Gorąco polecam!"
Składniki:
- 2 i 1/2 szklanki mąki (ok. 45 dkg)
- kostka margaryny (250 g)
- 1 serek homogenizowany   (waniliowy np. Danio lub naturalny) - 150 g
- cukier waniliowy (można pominąć)
- łyżeczka proszku do pieczenia

Do smarowania:
Roztrzepane jajko

Nadzienie:
Co dusza zapragnie: twarda marmolada (np. różana), masa makowa, tarte jabłka (odciśnięte z nadmiaru soku) lekko posłodzone i wymieszane z żurawiną i płatkami migdałów, no i wreszcie mój faworyt: NUTELLA!
 Sposób przyrządzania:
Wszystkie składniki wrzucić do malaksera i zmiksować. Otrzymane ciasto od razu nadaje się do rozwałkowania. Ciasto podzielić na 3 części i każdą rozwałkować  na kształt koła na grubość ok. 3-4 mm (nie wałkować zbyt cienko!). Radełkiem, lub ostrym nożem wyciąć 8 trójkącików (jak pizzę). Wybrane nadzienie nałożyć łyżeczką przy podstawie trójkącika i zwijać ku wierzchołkowi. Po zwinięciu boki lekko zagiąć ku środkowi. Posmarować roztrzepanym jajkiem i piec w temperaturze 180ºC do uzyskania złoto-brązowego koloru (w moim piekarniku ok. 15 minut).

Przepis dodaję do akcji:

 

27 komentarzy:

  1. a ostatnio wszelkie rogalikowe wariacje są w mojej kuchni mile widziane, zatem pozwolę sobie zanotować Twoją propozycję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że upieczesz i będą Ci smakować!

      Usuń
  2. piszę się na takie rogaliki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie kruche pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  4. WŁAŚNIE UPIEKŁAM...WYSZŁY PRZEPYSZNE,KRUCHUTKIE,SŁODZIUTKIE,NA PEWNO BEDĘ PIEKŁA CZĘSTO...DZIĘKUJĘ ZA WSPANIAŁY PRZEPIS--POZDRAWIAM SERDECZNIE :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapisałam, na pewno zrobię! Zwłaszcza, że mam pudełeczko marmolady w lodówce, ktore czeka na swoją porę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób też koniecznie chociaż kilka z nutellą. Polecam!

      Usuń
  6. Serdecznie prosze o podanie wagi skladnikow : mieszkam za granica, margaryna u nas w polkilogramowych opakowaniach, serki homogenizowane w przeróżnych wydaniach... Boje się popsuć tak smakowicie wygladajacy wypiek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę, wg życzenia dopisałam do przepisu :-). Życzę smacznego i pozdrawiam!

      Usuń
  7. Piekne dzieki, moge zaczac produkcje. Syn konczy dzis 8 lat i chce przygotowac na jutro cala gore rogalikow dla klasy. Wg Pani sugestii, tez stawiam na Nutelle.
    Niech zyje "garoterapia" ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  8. zrobiłam i zastanawiam się czym poprzedniczki zachwycają się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wystarczyło zrobić, trzeba było jeszcze spróbować! i rozwiało by wszelkie wątpliwości

      Usuń
  9. Czy można dodać masło zamiast margaryny?

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak należy ustawić piekarnik? Chodzi mi o to czy ma to być termoobieg, konwekcyjne czy może konwencjonalne? Jutro się za nie zabiorę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekłam w piekarniku opcja góra-dół, ale można z termoobiegiem, pamiętając jednak aby zmniejszyć temperaturę do 160 stopni. Powodzenia!

      Usuń
  11. Dziękuję bardzo za odpowiedź ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rogaliki pyszne, wykonanie proste i nie zajmuje wiele czasu- dla mnie wymarzony przepis na szybki deser! U mnie była wersja z czekoladą i smażonym jabłkiem, bo to miałam w domu, wyszły b.smaczne. Polecam:) Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to cieszę się, że posmakowało:)

      Usuń
  13. Rogaliki tego typu są na pewno przepyszne. Sama robię podobne. Dodaje też mak, orzechy czy posypkę sezamową. Na pewno też wykorzystam ten przepis. Sama robiłam na razie takie http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-rogaliki-drozdzowe-z-dzemem/ ale warto czasami wprowadzać zmiany i spróbować czegoś nowego. Dziękuję Ci za przepis i czekam na kolejne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drożdżowe też są pyszne, ale te moje robi się nieporównanie szybciej i łatwiej. A do tego są pyszne:) Na słodko i na wytrawnie. Polecam z całego serca i pozdrawiam!

      Usuń
  14. A czy zamiast serka homogenizowanego można dać bieluch naturalny z wanilią? nie znoszę kupnych waniliowych serków :(, a przepis mi się strasznie podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam tego bielucha :), ale myślę, że można zrobić taką podmianę, bo kiedyś robiłam podobne ciasto z twarogiem i było OK.

      Usuń
  15. czy można rogaliki zrobić na mące ziemniaczanej?

    OdpowiedzUsuń