Szukaj na tym blogu

sobota, 4 lutego 2012

Pralinki z likierem Bailey's

"Wspaniałe pralinki, z dobrze wyczuwalną nutką alkoholu. Przepis na nie znalazłam na stronie Moje wypieki - autorstwa dorotus76 - mojego kulinarnego guru :-). Moim zdecydowanym faworytem są te, otoczone chrupiącą, kolorową posypką."

Składniki na około 20 - 25 pralinek:
  • 8 dag biszkoptu (ja użyłam gotowych, podłużnych biszkoptów)
  • 8 dag miękkiego masła
  • 10 dag gorzkiej czekolady, startej na wiórki (na najmniejszych oczkach)
  • 1 łyżka naturalnego kakao
  • 3 - 4 łyżki likieru Bailey's (ja dałam chyba z 6 łyżek :-)
  • 2 dag zmielonych migdałów lub dowolnych orzechów
  • 1 łyżka cukru pudru
Do obtoczenia:
  • kolorowa posypka do ciast, posiekane orzeszki pistacjowe, posiekane migdały, cukier puder ...

Biszkopt pokruszyć na proszek np. w malakserze, dodać startą czekoladę, kakao, masło, likier i migdały, cukier puder. Zmiksować. Włożyć na 1 godzinę do lodówki. Po tym czasie wyjąć, uformować kulki wielkości orzecha włoskiego, obtoczyć. Przechowywać w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz