Szukaj na tym blogu

piątek, 17 lutego 2012

Czekoladowe fondue

 "No i wreszcie kupiłam naczynie do fondue! Ta myśl chodziła za mną od wakacji, kiedy to spróbowałam tego deseru po raz pierwszy. Wydatek niewielki, a radości co niemiara!"

Składniki:
  • 2 tabliczki gorzkiej czekolady (ew. jedną tabliczkę zamienić na czekoladę mleczną)
  • 100 ml śmietany kremówki
  • 2 łyżki likieru owocowego (ja dałam likier pomarańczowy Cointreau)
  • 2 łyżki masła
  • owoce (świeże lub suszone) lub biszkopty, ciasteczka (ja użyłam: truskawki, kiwi, śliwki, banany, mandarynki i gruszki)
Sposób przygotowania:

Czekoladę połamać na kawałki i włożyć do garnuszka. Wlać śmietankę i likier, i podgrzewać na małym ogniu (mieszając) aż czekolada się stopi. Na koniec dodać masło, wymieszać, roztopić i przelać do naczynia do fondue a samo naczynie umieścić na podgrzewaczu. Na szpikulce nadziewać owoce, zanurzać w gorącej czekoladowej masie i mmm ... mruczeć z zachwytu!
Przepis dodaję do akcji:


2 komentarze:

  1. uwielbiam je. za mną chodzi już od dawna ale jakoś nie mam okazji :P

    OdpowiedzUsuń
  2. mniaaam te owoce :) i ta czekolada<3 :)
    super naczynie do fondue :)

    OdpowiedzUsuń