Szukaj na tym blogu

niedziela, 10 sierpnia 2014

Buraczki z kapustą na zimę


"Po buraczkach z papryką, które cieszą się niesłabnącym powodzeniem wśród rodziny, znajomych i blogerów:),   przyszła pora na buraczki z kapustą. Przyznam, że jeszcze ich nie próbowałam, ale kuzynka, od której dostałam przepis bardzo, ale to bardzo go zachwalała. Zimą będzie gotowa jarzynka do drugiego dania. Są też ponoć rewelacyjne w wersji zasmażanej. Ale z próbowaniem chyba jednak do zimy nie będę czekała:)"

Składniki (na ok. 7-8 słoików o poj. 0,9 l):
  • 2 kg poszatkowanej kapusty
  • 3 kg ugotowanych, obranych i startych na "jarzynówce" buraków
  • 40 dag cebuli pokrojonej w piórka lub kostkę
Składniki zalewy:
  • 1 szklanka octu 10%
  • 1 szklanka wody
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki soli
  • 2-3 liście laurowe
  • ok. 5 ziaren ziela angielskiego
Przygotowanie:
Składniki zalewy zagotować, lekko przestudzić i zalać nią mieszankę warzyw. Pozostawić na 2 godziny. Wkładać do słoików i pasteryzować 15 minut.

9 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczne! A ja na zimę zrobiłam przetwory z porzeczek i malin! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Imponująca kolekcja słoików :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko nędzny wycinek całości. Mam w spiżarni wielką, przedwojenną szafę, w której na półkach, po dwa, trzy piętra piętrzą się słoiki.

      Usuń
    2. Jezusie, toś ty prawdziwa przetwarzająca mróweczka. Gdzie mnie do Ciebie z moimi kilkunastoma słoiczkami i Warszawską ogrzewaną piwnicą.

      Usuń
    3. Oj, narobiłam się z tymi słoikami. A większość roboty przypadła mi na największe upały. A jeszcze przede mną buraczki z papryką :)

      Usuń
    4. Czy zimą po otwarciu słoika są gotowe do jedzenia czy trzeba jeszcze coś z nimi robić? Mam 50 kg buraków z mojej działki i muszę je jakoś przetworzyć i szukam sposobów by ich nie zmarnować. Na razie mam przepis z papryką i cebulą.

      Usuń
    5. Są gotowe do spożycia. Można też je zasmażać. Ale jeśli mam być szczera, to nie "powaliły" mnie te buraczki. Zdecydowanie bardziej smakują mi z papryką i cebulą. Możesz też ugotować buraczki, obrać, zetrzeć. W garnku doprawić jedynie do smaku solą, cukrem, odrobiną octu. Podgrzać kilka minut mieszając. Wkładać do wyparzonych słoików i pasteryzować ok. 20 minut. Takie buraczki można później wykorzystać do zrobienia jarzynki, zasmażyć użyć do zupy. Polecam:-)

      Usuń
  4. te buraczki z kapustą wydaj a się bm czeg












    Kapusta z burakami - to smakowicie brzmi, koniecznie muszę zrobić!


    OdpowiedzUsuń