Szukaj na tym blogu

czwartek, 23 lutego 2012

Biała kiełbasa, suszone pomidory i wino - pełna harmonia smaków

"Kiedy zobaczyłam TEN przepis, aż pociekła mi ślinka. Poczyniłam pewne zmiany, i oto delektujemy się pysznym i szybkim obiadkiem :-)"

Składniki:
  • biała kiełbasa (użyłam 70 dkg parzonej)
  • 2 cebule
  • 3-4 ząbki czosnku
  • ok. 10 suszonych pomidorów w oleju
  • sól (niekoniecznie)
  • pieprz
  • 1 łyżeczka sosu chili
  • chlust wina :)
  • suszony tymianek
Sposób przygotowania:
Cebulę i czosnek obrać. Cebulę pokroić w półplasterki, a czosnek w plasterki. Rozgrzać olej i obsmażyć na nim na złotobrązowy kolor ponacinane kiełbaski. Dołożyć cebulę, czosnek i smażyć pod przykryciem, na małym ogniu, aż cebula zmięknie (od czasu do czasu mieszać). Gdy cebula jest już miękka, dołożyć pokrojone w paseczki suszone pomidory i wlać wino. Posypać świeżo zmielonym pieprzem, dodać sos chili, posypać tymiankiem i chwilę jeszcze smażyć - wino odparuje, ale odda swój smak. Gotowe! I pyszne!

A oto moja propozycja podania:
      Kiełbaska z suszonymi pomidorami, jarzynka z buraczków i irlandzki champ (czyli piure z dymką)
Przepis dodaję do akcji:
 

7 komentarzy:

  1. pierwsze jak weszłam, to ujrzałam to apetyczne ciasto na górze, a ten obiad w poście - poezja!!
    pozdrawiam cieplutko,
    szana-banana
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm wygląda smakowicie! choć nie lubię kiełbasy, zamieniłabym ją na jakieś inne mięsko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię białą kiełbasę, takie połączenie z suszonymi pomidorkami jest dla mnie nieco egzotyczne, ale chętnie bym wypróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze polecam! Zwłaszcza w wersji obiadowej, z ziemniaczkami i dowolną surówką lub jarzynką (dla mnie buraczki były strzałem w 10). Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Za białą kiełbasę dałabym się pociąć. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzisiaj zrobiłam na obiad. Pyyyyyyyyyychota!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam białą kiełbaskę a z takimi dodatkami to dopiero pycha.

    OdpowiedzUsuń