Szukaj na tym blogu

sobota, 4 lutego 2012

Orzechowo-jabłkowe ciasteczka owsiane





"Pyszne i dietetyczne. W środku mięciutkie i wilgotne, a na zewnątrz chrupiące. A przy tym jedząc je można czuć się prawie rozgrzeszonym, bo brak w nich zwyczajnej mąki, a płatki i otręby zapewnią solidną porcję błonnika. Przepis ten to wynik fuzji wielu przepisów, jakie przejrzałam na rozmaitych stronach, trudno więc wskazać tę jedną jedyną. Już na stałe zagoszczą u mojej rodzinki."

Składniki (na 16 ciasteczek o średnicy ok. 7cm):
  • 1 szklanka płatków owsianych (zwykłych)
  • 1 szklanka otrębów owsianych lub pszennych
  • 1 szklanka mąki orzechowej
  • 1/5 szklanki cukru (u mnie cukier trzcinowy) - lub wg upodobań
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 10 dkg posiekanych niezbyt drobno orzechów ziemnych (u mnie prażone bez soli i tłuszczu)
  • 10 dkg rodzynek
  • 1 szklanka domowych, wekowanych tartych jabłek
  • 1/4 szklanki oleju
  •  szczypta soli
  • 16 migdałów lub dowolnych orzechów

Sposób przygotowania:
Przed pieczeniem ...
Suche składniki wymieszać w misce. dodać przetarte jabłka, olej i jajko. W razie konieczności, jeśli masa po wymieszaniu jest zbyt gęsta, dodać odrobinę wody lub soku z jabłek. Zostawić na ok. 15 minut, aby rodzynki wchłonęły wilgoć. Nabierać łyżką porcje masy i mokrymi dłońmi formować kulki (do nabierania masy idealnie sprawdza się łyżka do lodów - dzięki temu ciasteczka są zawsze równych rozmiarów). Układać je na blasze wyłożonej papierem pergaminowym, lekko spłaszczać, w środek wcisnąć migdał (lub orzech) i piec przez około 20 minut w temperaturze 180ºC. (Mój piekarnik lubi przypalać, więc na ostatnie 5 minut przykryłam ciasteczka folią aluminiową.) Po upieczeniu wystudzić na kratce.
... i po upieczeniu, studzące się na kratce.
Smacznego!


Przepis dodaję do akcji:








Tylko ze spiżarni II

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz