Szukaj na tym blogu

piątek, 17 lutego 2012

Imbirowa herbatka na przeziębienie





"Drapanie w gardle? To nadchodzi infekcja! Niedawno odkryłam TU przepis na napój stosowany w przeziębieniach. Już kilka razy wypróbowałam go na sobie oraz reszcie rodziny i muszę stwierdzić, że to działa! Polecam!"

Składniki:
  • 2 szklanki wody
  • 1 łyżka sproszkowanego imbiru
  • 1 łyżeczka suszonego tymianku (w oryginale była jeszcze 1 łyżeczka majeranku o ponoć przeciwgorączkowym działaniu, ale ją pominęłam)
  • sok z 1 cytryny
  • 3 łyżki miodu (ew. więcej)
Przygotowanie:

Trzy pierwsze składniki: wodę, imbir i tymianek zagotować (ok. 5 minut). Przestudzić tak, aby temperatura wynosiła ok. 50 ºC. Przecedzić wywar przez gęste sitko. Dodać sok z cytryny, a na końcu miód i starannie rozmieszać. Pić na zdrowie! (Ja piję duszkiem, po pół filiżanki). Ważne jest, aby temperatura płynu przed dodaniem miodu nie przekroczyła 40ºC, gdyż w tej temperaturze miód traci swoje zdrowotne właściwości.

5 komentarzy:

  1. o parę dni temu przydałaby mi się taka herbatka :) napewno smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli chodzi o smak, to jest dosyć mocny i od razu rozgrzewa gardło. Mojej córce nie smakuje, ale w końcu ma to być lekarstwo a nie deser :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ponieważ zmogło mnie przeziębienie, skorzystałam z tego przepisu. Z zapachu przypomina syrop Thymi (tymianek :)), którym kurowała mnie kiedyś Mama, ale moim zdaniem zdecydowanie smaczniejszy. Czy działa? - nie wiem jeszcze, bo to zaledwie pierwsza dawka. Jak sprawdzę - napiszę. Pozdrawia,.
    Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie może całkowicie nie wyleczyła, ale przyniosła zdecydowaną poprawę. A moja teściowa prosi mnie już po raz kolejny o herbatkę, i bardzo ją chwali. Życzę zdrówka!

      Usuń
  4. Dobry wieczór aby oszczędzić rozczarowań i dolegliwości herbatkę należy pić min. pół godz najlepiej godzinę przed jedzeniem,wypita po posiłkach powoduje zgagę,po posiłku min. odczekać 2 godz,tak działa miód.

    OdpowiedzUsuń