Szukaj na tym blogu

piątek, 23 marca 2012

Pierogi: na zielono, na okrągło i na słodko

"Zachciało mi się pierogów, ale jakichś innych niż zwykle. No i znalazłam TU przepis na zielone pierogi. Zainspirował mnie ten przepis i zrobiłam własną wersję zielonych, okrągłych pierożków. Baaardzo smaczne! A że zagniotłam za dużo ciasta, to na deser zrobiłam jeszcze pierogi ze śliwkami - użyłam mrożonych, z własnego sadu :-)."

Ciasto zawsze przygotowuję z użyciem mąki i mocno ciepłej wody, a dziś dodałam jeszcze kapkę oleju. Dziś też lepiłam je w nieco inny sposób niż zazwyczaj - wykrawłam krążki. Na jednym układałam łyżeczkę farszu, przykrywałam drugim i dokładnie zlepiałam brzegi, pilnując, by nie zamknąć wewnątrz powietrza - to może spowodować pękanie pierogów podczas gotowania. 

Składniki na farsz:
  • 250 g twarogu półtłustego
  • pół cukinii
  • 5 łyżek szpinaku (użyłam mrożonego, rozdrobnionego)
  • 3 ząbki czosnku
  • łyżka mielonych orzechów (opcjonalnie)
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
Przygotowanie:
Cukinię umyć i zetrzeć ze skórą na tarce jarzynówce. Wrzucić na rozgrzany olej, dodać zamrożony szpinak oraz posiekany czosnek i smażyć aż szpinak się rozmrozi i wszystko ładnie odparuje. Odstawić do ostygnięcia.
Twaróg rozgnieść w misce widelcem, dodać przestudzone zielone warzywa, posolić, popieprzyć i ewentualnie zagęścić 1 łyżką mielonych orzechów.

Ciasto zawsze przygotowuję z użyciem mąki i mocno ciepłej wody, a dziś dodałam jeszcze kapkę oleju. Dziś też lepiłam je w nieco inny sposób niż zazwyczaj - wykrawłam krążki. Na jednym układałam łyżeczkę farszu, przykrywałam drugim i dokładnie zlepiałam brzegi, pilnując, by nie zamknąć wewnątrz powietrza - to może spowodować pękanie pierogów podczas gotowania.

Zlepiać pierogi, gotować w osolonym wrzątku, z dodatkiem oleju.
Podałam je z przesmażoną cebulką na  śmietance.

A oto, jak wykorzystałam nadmiar pierogowego ciasta: pierogi ze śliwkami, z dodatkiem lekko osłodzonego jogurtu bałkańskiego:


Przepis dodaję do akcji:

 Seromaniacy

1 komentarz:

  1. Wow:) pierogi z cukinią!:D takich nie jadłam jeszcze:D

    dziękuję za włączenie się do akcji SeroManiacy:D

    OdpowiedzUsuń