Szukaj na tym blogu

sobota, 17 marca 2012

Kotleciki z piersi kurczaka inaczej

 "Te kotlety to fajna alternatywa dla zwykłych kotletów z piersi, panierowanych w bułce i jajku. Do ich zrobienia wykorzystałam patelnię do smażenia jajek sadzonych. Sadzonych właściwie na niej nie robię, ale do tych kotlecików sprawdziła się na idealnie. Sposób na kotlety (poczyniłam pewne modyfikacje) oraz sposób ich  smażenia podpatrzyłam w małej gazetce: "Przyślij przepis" nr 3/2012".

Składniki:
  • pierś z kurczaka (podwójna)
  • 15 dkg pieczarek
  • 1 cebula
  • pół czerwonej, słodkiej papryki
  • 15 dkg tartego sera (ja użyłam tartej mozzarelli)
  • 2 jajka, pół szklanki mąki pszennej
  • 5 łyżek otrąb owsianych 
  • woda
  • sól, pieprz, zioła do drobiu "Kamis", chilli
  • olej do smażenia
Przygotowanie:
Pierś pokroić w drobna kostkę. Posypać przyprawami i odłożyć w chłodne miejsce.
Pieczarki oczyścić, pokroić w półplasterki i przesmażyć na oleju razem z pokrojoną w drobną kosteczkę cebulą. Przestudzone dodać do masy mięsnej, podobnie zrobić z pokrojoną drobno papryką.
Z jajek, mąki, otrąb i wody przygotować ciasto - powinno być dosyć gęste. Dodać je do masy mięsnej i dokładnie wymieszać.
Masę nakładać łyżką na patelnię do jajek sadzonych i smażyć na oleju z obu stron na złocisto.

Ja moje kotleciki podałam z ziemniakami i surówką z selera.
Przepis dodaję do akcji:



3 komentarze:

  1. mmm świetne kotleciki! pysznie wyglądają!
    nie lubię zwykłych kotletów, te napewno by mi smakowały ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wyglądaja te kotleciki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są naprawdę smaczne. Z tej porcji wyszło ich całkiem sporo, więc na drugi dzień zrobiłam do nich sos na bazie pomidorów z puszki i śmietanki - pycha, chyba jeszcze lepsze! Pozdrawiam!

      Usuń