Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 12 marca 2012

Granola

"Granola - pyszna i zdrowa. Zrobiona własnoręcznie - jest gwarantem jakości. Można komponować ją wg własnych upodobań. Świetna z jogurtem, maślanką lub solo, jako smaczna przegryzka. Przepis znalazłam TUTAJ, leciutko go modyfikując, bo nie wszystkie składniki miałam pod ręką. "


Składniki:
  • 450 g płatków owsianych
  • 50 g pestek słonecznika (podwoiłam ilość w miejsce pestek dyni)
  • 70 g pestek dyni
  • 70 g ziaren sezamu
  • 175 g musu jabłkowego (dałam 200 g)
  • 2 łyżeczki zmielonego cynamonu (pominęłam)
  • 1 łyżeczka zmielonego imbiru
  • 120 g golden syrup (złotego syropu) - (z braku takowego, użyłam więcej miodu)
  • 4 łyżki płynnego miodu
  • 100 g brązowego cukru (dałam pół na pół z jasnym cukrem muscovado)
  • 300 g całych migdałów (zastąpiłam je płatkami migdałowymi)
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki dobrego oleju słonecznikowego lub z pestek winogron
  • 220 g rodzynek
  • 100 g suszonej żurawiny
Przygotowanie:
Wymieszać dokładnie wszystkie składniki, oprócz rodzynek i żurawin (zostaną dodane na końcu, już po upieczeniu). Blachę do pieczenia wyłożyć papierem (to uratuje blachę przed przypieczeniem). Rozłożyć równomiernie mieszankę ziaren na blasze do pieczenia i wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni C, na około 40 minut (ja piekłam 35 minut, pod koniec lekko zmniejszając temperaturę - mój piekarnik lubi przypalać). W połowie pieczenia należy granolę  przemieszać, aby równomiernie się zrumieniła. Ostudzić na blasze.
Po ostudzeniu połamać, najlepiej na niezbyt małe kawałki,  dorzucić rodzynki i żurawinę i przełożyć do szczelnego słoika, obowiązkowo zamykanego, aby granola nie rozmiękła.

Przepis dodaję do akcji:
 

10 komentarzy:

  1. taka domowa jest najlepsza ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie,
    szana-banana
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. jest tyle modyfikacji - tyle powodów by skomponować kolejną

    OdpowiedzUsuń
  3. ale mam ochotę na domową granolę, ale nie mogę się zebrać i zrobić ;) musi być pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm z tym musem jabłkowym myślę, że będzie pyszne, bo gdzieś jeszcze słoiczek się znajdzie w spiżarni. A nigdy nie robiłam granoli, kiedyś musi być pierwszy raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też był mój pierwszy raz ... :-) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. O, kolejny ciekawy przepis na granolę. Podoba mi się zwłaszcza golden syrup, to moje niedawne odkrycie: zawsze myślałam, że smakuje jak sztuczny miód, a okazało się, że smakiem przypomina mi tosty francuskie z chałki smażone na masełku. Wypróbuję na pewno. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam, pyszna, o niebo lepsza od kupnego musli, tylko że już zjedzona i musze zrobić kolejną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam Twoje dzieło. Wygląda cudnie, dużo lepiej niż moja granola! Gratulacje!

      Usuń
  7. Zrobiłam już dawno, ale zapomniałam wpisać, Twoja wizyta odświeżyła mi pamięć. :) Bardzo dobry przepis, to chyba najbardziej chrupiąca granola, jaką zrobiłam, do tego zbija się w takie kruche kawałki, które uwielbiam. Tylko wsypałam za dużo sezamu (tak ze dwa razy tyle co w przepisie) i zdominował smakowo całość. Następnym razem będę z nim ostrożniejsza. Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  8. Granola wygląda cudownie. Wrzuciłam link do niej przy okazji postu u siebie, a dokładniej tu http://dear-sleep.blogspot.com/2012/08/up-in-sky.html

    OdpowiedzUsuń