Szukaj na tym blogu

niedziela, 6 stycznia 2013

Babka kolorowa

 "Wieki całe nie jadłam już babki. Ale chodziła za mną już od jakiegoś czasu. Przepis na trójkolorową babkę podsunęła mi uczennica Ewa, ale kiedy na Moich Wypiekach  zobaczyłam wersję czterokolorową - wybrałam właśnie ją. (Ewciu, Twoją babkę też niedługo upiekę). Jest świetna! Nie dość, że wygląda obłędnie, to jeszcze fantastycznie smakuje! Muszę powiedzieć, że osiągnęłam efekt bardzo zbliżony do wersji autorki i jestem z tej babki bardzo dumna."

Składniki (podaję za oryginałem, z moimi zmianami):
  • 250 g masła
  • 6 jajek
  • 1 - 1,5 szklanki cukru (u mnie 1 szklanka)
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 cukier wanilinowy (16 g)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki oleju słonecznikowego
  • szczypta soli
  • 1 kisiel cytrynowy
  • 1 kisiel wiśniowy (ja dałam barwnik spożywczy - kisiel nie da takiego pięknego koloru czerwonego)
  • 1 łyżka kakao (dałam 2 łyżki)
  • 1/2 szklanki suchego maku
Przygotowanie:
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Masło utrzeć mikserem do białości. 
Stopniowo, pojedynczo, nie przerywając ucierania, dodawać 6 żółtek a następnie cukier, cukier wanilinowy. 
Pod koniec ucierania dodać olej i dalej ucierać.
Mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, przesiać i wymieszać z ciastem. 
Białka ubić na sztywno i delikatnie połączyć z ciastem. 
Podzielić na 4 równe części. Do każdej z osobna dodać: kisiel cytrynowy, barwnik spożywczy czerwony, kakao, mak. Delikatnie wymieszać.
Formę o średnicy 23 cm z kominkiem wysmarować masłem, wysypać kaszą manną lub bułką tartą. Ja użyłam formy silikonowej, którą tylko leciutko "pomalowałam" olejem, za pomocą silikonowego pędzelka :-)
Ciasto wykładać łyżką do formy w dowolnej kolejności.
Piec około 50 minut w temperaturze 170ºC, do tzw. "suchego patyczka".

5 komentarzy:

  1. Ewa, ten czerwony kolor wygląda obłędnie. Gdzie kupujesz barwniki spożywcze? Pozdrawiam. M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podam Ci adres sklepu internetowego: http://www.aledobre.pl/4030,Czerwony_barwnik_spozywczy_28_g_610_327_Wilton.html

      Usuń
  2. Dziękuję.Do zobaczenia.Marta

    OdpowiedzUsuń