Szukaj na tym blogu

sobota, 4 stycznia 2014

Muffinki z borówkami i białą czekoladą

"Jak to dobrze mieć w zamrażarce letnie owoce:) Dziś wykorzystałam borówki do zrobienia pysznych muffinek."

Składniki:
  • 2 szklanki przesianej mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka mleka
  • 100 g stopionego masła
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 tabliczki białej czekolady
  • 3/4-1 szklanka mrożonych borówek lub jagód (nie rozmrażać)
  • szczypta soli
Przygotowanie:
W jednej misce rozbełtać jajka, wymieszać je z mlekiem i stopionym, przestudzonym masłem.
W drugiej misce wymieszać suche składniki: mąkę, cukier, sól, proszek do pieczenia, pokrojoną w kawałki czekoladę oraz zamrożone borówki.
Delikatnie zamieszać i wlać zawartość pierwszej miski.
Wymieszać - krótko, tylko do połączenia składników.
Ja piekę zawsze w silikonowych foremkach (nie trzeba natłuszczać i nic nie przywiera), nakładając ciasto łyżką do lodów.
Piec w 190-200 stopniach przez 12-15 minut (lub do tzw. suchego patyczka).
Wystudzić na kratce.


Smacznego!
Przepis dodaje do akcji:
 

5 komentarzy:

  1. znów cudny przepis. dobrze, że mam w zamrażalniku borówki :) uwielbiam muffiny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio bardzo z sobą walczyłam, żeby nie kupić truskawek. Dobrze wiem, że truskawkami nie smakowałyby ani ciut, ale taką miałam ochotę, że ach! Na szczęście udało mi się opanować ;)
    Pysznie wyglądają te muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy można zamiast masła dodac olej, a jeśli tak to ile? A jeśli nie olej to jakie masło? Może być margaryna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez problemu można użyć margaryny. A jeśli chodzi o olej to również, najlepiej byłoby odważyć 100 g. Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Chyba wykorzystam ten przepis w najbliższym czasie! Muffiny czekoladowe królują w mojej kuchni już dobre kilka lat! Zawsze wychodzą pyszne :)

    OdpowiedzUsuń