Szukaj na tym blogu

sobota, 31 sierpnia 2013

Zupa gulaszowa

"Pyszna! Aromatyczna i sycąca. Zamiast wołowiny użyłam cielęciny."

Składniki (niektóre dawałam "na oko" więc trudno sprecyzować):
  • ok. 1 kg  cielęcej karkówki
  • 1/3 kg pieczarek (najlepiej małych)
  • 2 marchewki
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • kawałek selera
  • 2 l gorącego bulionu wołowego
  • 1 papryk czerwona
  • ok. 1/2 kg ziemniaków
  • 1-2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki słodkiej papryki w proszku
  • 3 łyżki smalcu
  • liść laurowy, ziele angielskie, odrobina sproszkowanego kminku, sól, pieprz, ew. odrobina cukru dla zrównoważenia kwasowości
Przygotowanie:
Mięso pokroić w sporą kostkę. Cebulę pokrojoną w kosteczkę wrzucić na rozgrzany smalec, króciutko podsmażyć, po czym dołożyć mięso i smażyć do jego zrumienienia. Pod koniec obsmażania dodać posiekany czosnek, posypać mieloną papryką i smażyć jeszcze ok. 3 minut.
Obsmażone mięso włożyć do bulionu i dusić do miękkości (ja stosuję szybkowar, więc nie wymaga to dużo czasu).
W czasie gdy mięso się dusi, umyć pieczarki, pokroić je w plasterki i przesmażyć na dowolnym tłuszczu. Ziemniaki obrać i pokroić w niezbyt drobną kostkę. W kostkę pokroić również paprykę, marchew i seler.
Gdy mięso jest już niemal miękkie, dodać pieczarki, ziemniaki, paprykę i warzywa korzeniowe. Doprawić przyprawami i gotować ok. 10-15 minut. Na koniec, gdy wszystko jest już miękkie, dodać koncentrat pomidorowy i chwilę pogotować.
Podawać z pieczywem.

7 komentarzy:

  1. Już od pewnego czasu chodzi za mną dobry gulasz. Widać, że jesień się zbliża i chłodne dni ;)
    Pychoty!

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dłuższego czasu szykuję się na zupę gulaszową. Może tej jesieni wreszcie uda mi się ją zrobić.
    Twoja wygląda niezwykle apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób koniecznie! Wierz mi, że zdjęcie nie oddało w pełni jej apetycznego wyglądu, a tym bardziej smaku:)

      Usuń
    2. Nareszcie się zebrałam i ugotowałam. Jelko, ta zupa jest PRZEPYSZNA!!!! Z pewnością do niej kiedyś wrócę. Dziękuję za wspaniały przepis. Pozdrawiam :))))

      Usuń
  3. Takie zupy uwielbia mój Połówek. Sycące i treściwe. Duży plus za użycie smalcu :)

    Pozdrawiam,

    M.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłem tą zupę - przepyszna! Gratuluję przepisu! TAK trzymać!

    OdpowiedzUsuń