Szukaj na tym blogu

niedziela, 11 sierpnia 2013

Tatar z wędzonego łososia

"OMG! To moje kulinarne odkrycie tych wakacji! Co tam wakacji, roku! Przepyszny tatar, do wykonania którego nie potrzeba więcej jak 10 minut. Smak nie do opisania! Ma tylko jedną wadę - skończył się zdecydowanie za szybko:) Przepis ten, to kompilacja różnych przepisów z Internetu. Jednak najbardziej inspirowałam się przepisem Ani.  Polecam!"

Składniki:
  • 150 g łososia wędzonego na zimno
  • 2 korniszony
  • 1 cebula biała lub czerwona
  • papryka konserwowa
  • łyżka kaparów
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1-2 łyżeczki majonezu
  • pieprz
  • odrobina oleju
  • łyżka posiekanej pietruszki + kilka listków do dekoracji
Przygotowanie:
Cebulę pokroić w drobną kosteczkę. Tak samo pokroić korniszony i paprykę konserwową. Łososia posiekać w drobną kostkę. Posiekać również drobno łyżkę kaparów.  Wszystko wymieszać, popieprzyć, dodać majonez i odrobinę oleju. Na końcu dodać pietruszkę i wymieszać. Odstawić na około pół godziny do lodówki.
Ja serwowałam z białym pieczywem, posmarowanym masłem własnego wyrobu. PYCHA!


Przepis dodaję do akcji:
Nakarm Cukrzyka latem

6 komentarzy:

  1. A ile tej papryki? Nie napisałas, a chciałabym zrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1/3 strąka lub więcej - w ogóle wszystkie dodatki dajemy wg własnych upodobań, nie trzeba się ściśle trzymać proporcji. Oczywiście dodatków nie powinno być na tyle dużo, by zagłuszyły smak łososia:) Ja też będę robić! Pozdrawiam świątecznie!

      Usuń
  2. Świetnie przedstawiony przepis, na pewno także go wypróbuje. Dekoracja tatara widzę że bardzo się liczy, ładne udekorowanie całej potrawy na talerzu zawsze będzie lepiej smakowało, bo w końcu je też się oczami :-). Wiele osób robi prawdziwie arcydzieła dekoracji, mi niestety nie zawsze się udaje. Robię czasami taki prosty http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-tatar/ ale zawsze skuszę się na coś lepszego. Dziękuję jeszcze raz za wspaniały wpis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj już dawno nie robiłem tatara z łososia, ale w sumie bardzo go lubię. Bardzo mi smakują również bajgle z łososia https://mowisalmon.pl/przepisy/domowe-bajdle-z-wedzonym-lososiem/ które doskonale nadają się również na pyszną i szybką przekąskę w ciągu dnia.

    OdpowiedzUsuń