Szukaj na tym blogu

wtorek, 20 sierpnia 2013

Kruchy placek z czarną porzeczką



"Takie ciacho chodziło za mną już od tygodnia. Jest fantastyczne! I tyle. Pierwszego dnia bardzo kruche, na drugi - mięknie. Oba warianty pyszne. Przepis nieznanego autorstwa, tzn. z mojego starego "zapiśnika" kulinarnego :)"

Składniki spodu (blacha o rozmiarach 30x40 cm):
  • 3 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 250g margaryny (lekko miękkie)
  • 6 żółtek
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany 
  • szczypta soli
 Pianka:
  • 6 białek 
  • 40 g cukru pudru
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki  mąki ziemniaczanej
  • 2 garści płatków migdałowych
Dodatkowo:
  • słoik dżemu z czarnej porzeczki (ja użyłam własnej roboty galaretki porzeczkowej) 
Przygotowanie:
Zagnieść składniki spodu (wyręczył mnie w tym mój kochany robot:), zawinąć w folię i włożyć na pół godziny do zamrażalnika. 
Po tym czasie rozwałkować i przenieść na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Nakłuć widelcem i wstawić do piekarnika na grzanego do 190 stopni na ok. 20 minut.
Pod koniec pieczenia spodu ubić białka. Gdy są sztywne dodać cukier puder a na końcu mąkę ziemniaczaną. Dołożyć płatki migdałów i wymieszać łopatką.
Podpieczony spód posmarować galaretką porzeczkową. Na wierzchu rozsmarować warstwę pianki.
Temperaturę zmniejszyć do 150 stopni i piec 15-20 minut.

 
  Przepis dodaję do akcji:
Z dziećmi i dla dzieci

2 komentarze: