Szukaj na tym blogu

czwartek, 8 sierpnia 2013

Buraczki z papryką i cebulą na zimę

"Buraczki po prostu uwielbiam! W wielu przepisach, jakie przeglądałam, do zalewy dodawana jest woda. W tym przepisie wody nie ma i to mi bardzo odpowiada. Zainspirował mnie TEN przepis.*"

Składniki:
  • 3 kg buraczków
  • 1 kg cebuli
  • 1 kg papryki
  • 1 szklanka cukru
  • 200 ml octu 10%
  • 1 szklanka oleju
  • 3 łyżeczki soli
Przygotowanie:
Buraki ugotować w łupinach, obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
Ocet, cukier, sól i olej zagotować.
Cebulę i paprykę pokroić w kostkę i włożyć do zalewy. Gotować ok. 5 minut  a następnie dodać do startych buraczków i podgrzewać na średnim ogniu przez kolejnych 5 minut.
Sałatkę nakładać do słoiczków i pasteryzować 10 minut.

* Wiadomość z ostatniej chwili: Jesteśmy po konsumpcji - BURACZKI SĄ PRZEPYSZNE!!!

21 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie buraczki! Muszę zrobić zapas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o tez musze pomyslec o zapasach na zime:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychotka takie domowe buraczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. To ma być czerwona papryka?

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy trzeba je pasteryzować bo w większości przepisów na te właśnie buraczki pisze że wystarczy włożyć do wyparzonych słoików obrócić do góry dnem i nie trzeba pasteryzować... Ile słoiczków wyjdzie z podanych składników?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pasteryzuję. Nie wiem czy można tego nie robić. Wolę dla pewności zapasteryzować. Nie pamiętam ile mi wyszło słoiczków, ale jedno wiem z pewnością: są mega smaczne!

      Usuń
    2. Nie trzeba pasteryzować, wystarczy gorące nałożyć do słoików i odwrócić do góry dnem.

      Usuń
  6. Rozumiem a można prosić o instrukcję jak pasteryzować nie obiłam tego wcześniej. I po jakim czasie można skonsumować już sałatkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąca sałatkę przekładam do słoików (starannie umytych lub "wypieczonych" w piekarniku) i zakręcam zakrętkami (też muszą być czyściutkie). Należy uważać, aby nie zabrudzić brzegów słoików przed zakręceniem. Dno dużego garnka wyłożyć czysta ściereczką i układać słoiki tak, aby nie stykały się. Zalać wodą (ja wlewam dość ciepłą) do wysokości ok. 3 cm poniżej nakrętek, przykryć pokrywką i włączyć gaz. Gdy tylko woda zacznie wrzeć, zmniejszyć gaz tak, aby woda tylko "pyrkotał". Gdyby zbyt mocno się grzała można wlać odrobinkę zimnej wody - temperatura pasteryzacji powinna wynosić ok. 90-95 stopni. Po upływie podanego czasu słoiki wyjąć i poczekać aż wystygną. Wstawić do spiżarni lub ... pałaszować - myślę, że po 2-3 dniach zdążą się"przegryźć". Życzę powodzenia i smacznego!

      Usuń
    2. Dodam jeszcze, że wszyscy moi znajomi, którzy próbowali tych buraczków byli zachwyceni:)

      Usuń
  7. Rozumiem a jak dlugo pasteryzować te słoiki sałatką? Kiedy poznać że są gotowe? Sloiki wstawiać normalnie czy zakrętką do spodu? Czy po wyjęciu postawić zakrętkami do dołu?

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam buraczki wg tego przepisu :)
    Wyszły pyszne :)
    Bardzo dziękuję za przepis i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No kochana ta salatka rewelacja oczywiscie wzielam jeszcze pare przepisow z twojego bloga .Dziekuje i pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dziękuję za ten przepis. Kiedyś dawno temu taki sam dostałam od mojej cioci, ale gdzieś mi się zapodział. W końcu udało mi się znaleźć dokładnie taki sam. Jestem bardzo za niego wdzięczna . :-)))

    OdpowiedzUsuń
  11. najlepsze buraczki jakie jadłam!!!! zjedliśmy chyba ze dwa słoiczki zanim skończyłam robotę ;-)
    WIELKIE DZĘKI ZA PRZEPIS!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za super przepis. Buraczki wyszły mega smaczne ��

    OdpowiedzUsuń