Szukaj na tym blogu

czwartek, 22 sierpnia 2013

Roladki bakłażanowe pod beszamelem

"Jaka szkoda, że miałam tylko jednego bakłażana. Wyszło mi tylko siedem roladek :( Akurat tyle, żeby rozdrażnić 3 głodne osoby :) Przepis jest mojego autorstwa i nieskromnie powiem, że jest świetny!"

Składniki:
  • 1 bakłażan
  • 100 g sera pleśniowego typu Lazur
  • 100 g żółtego sera
  • 4-5 suszonych pomidorów w oleju
  • 1 papryka konserwowa
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki mąki
  • 1-1i 1/4 szklanki mleka
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa
Przygotowanie:
Bakłażana pokroić wzdłuż, na plastry o grubości 3 mm. Każdy plaster posolić i odstawić na 20 minut do "spocenia". Następnie wytrzeć je papierowym ręcznikiem. 
Plastry smarować olejem (ja użyłam tego, w którym były suszone pomidory) i kłaść na rozgrzanej patelni grillowej. Opiec również te kawałki bakłażana, z których nie dało się zrobić plastrów. Zgrillowane z dwóch  stron osączyć na papierowych ręcznikach z nadmiaru tłuszczu.
Przygotować beszamel: w rondelku stopić masło, dodać mąkę i mieszać energicznie, pamiętając, aby ogień był niewielki. Gdy mieszanina się połączy, wlewać mleko, nie przerywając mieszania. Ja używam w tym celu niewielkiej rózgi i nigdy nie robią mi się grudki. Gdy sos zgęstnieje i stanie się gładki, zdjąć rondelek z ognia, dodać sól, pieprz i gałkę muszkatołową i jeszcze chwilę pomieszać. 
Zwijać roladki: na jednym końcu bakłażanowego plastra kłaść kawałek sera pleśniowego, pół suszonego pomidora i paseczki marynowanej papryki. Zwinąć roladkę. To samo zrobić z pozostałymi plastrami.
Niewykorzystane resztki bakłażana (te opieczone) pokroić w kostkę razem z 1-2 suszonymi pomidorkami. Tą mieszaniną wyłożyć spód naczynia do zapiekania (nie musi szczelnie zakrywać dna).
Na tym podkładzie ułożyć roladki, zalać je sosem beszamelowym, posypać startym żółtym serem i wstawić na ok. 20 minut do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni. Podawać z sałatą.

Przepis dodaję do akcji:
 Warzywa psiankowate 2013

3 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł na roladki z bakłażana. Dziękuję za dodanie do akcji psiankowatej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z całą pewnością jest DOSKONAŁY!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robiłam ostatnio bakłażana, ale faszerowanego, Twój przepis jak najbardziej mi odpowiada, już go drukuję do wypróbowania :-)

    OdpowiedzUsuń