Szukaj na tym blogu

sobota, 31 stycznia 2015

Placuszki serowe (zdrowsza wersja)

"Zdrowsza wersja placuszków, które już są na blogu TU. Zdrowsza, bo połowę zwykłej mąki pszennej zamieniłam na pszenną z pełnego przemiału (typ 1850). Szybkie do wykonania. Można do nich użyć serka homogenizowanego (ja dałam Danio) lub innego, np. "wiaderkowego". Dziś na śniadanie podałam z jogurtem greckim i owocami. Polecam!"

Składniki na ok. 10 placuszków:
  • 1 opakowanie (150g) waniliowego serka homogenizowanego (np. Danio) lub 150 g serka śmietankowego
  • 2 jajka
  • 1 łyżka cukru (pominęłam - serek Danio jest już słodzony)
  • 1/2 szklanki mąki pszennej (typ 450)
  • 1/2 szklanki mąki pszennej z pełnego przemiału (typ 1850)
  • 1 płaska łyżeczka sody
  • szczypty soli
  • 1 łyżeczka pasty waniliowej (opcjonalnie)
  • ew. 1-2 łyżki mleka, maślanki lub jogurtu greckiego/bałkańskiego (nie za dużo - ciasto musi być gęste)
  • dodatkowo do serwowania np.: jogurt bałkański/grecki, ulubiona konfitura,  owoce, syrop klonowy, cukier puder, czy co tam sobie jeszcze wymyślicie:)
Przygotowanie:
Jajka roztrzepać z cukrem w misce (rózgą), dodać ser, ew. pastę waniliową i  szczyptę soli - wymieszać.  Stopniowo dodawać dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do  pieczenia. Dokładnie wymieszać. Jeżeli ciasto wydaje się zbyt gęste można dodać 1-2 łyżki mleka/maślanki/jogurtu.
Smażyć na małym (!) ogniu, kładąc po łyżce ciasta (racuszki mocno wyrastają). Zalecam  smażenie pod pokrywką, aby mieć pewność, że w środku ciasto nie będzie surowe.
Po usmażeniu wyłożyć na papierowy ręcznki.
Serwować z ulubionymi dodatkami.
Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Takie śniadanko to mi się śni od dawna. Och żeby tak ktoś mi je zrobił :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racuszki są błyskawiczne, więc do roboty! Ja Ci ich nie zrobię - za daleko, gdyby nie to, to z pewnością bym spełniła Twój sen:)

      Usuń
  2. Całkiem fajny i zdrowy pomysł na śniadanie. Zamiast serka można w sumie też jogurt grecki :)

    OdpowiedzUsuń