Szukaj na tym blogu

wtorek, 13 sierpnia 2013

Błyskawiczne racuszki serowe

"Proste, szybkie, pyszne. Znalazłam je TU. W oryginale był serek homogenizowany Danio, ale ja zastąpiłam go wiaderkowym serem sernikowym. Dodałam też pasty waniliowej. Podane przeze mnie proporcje to podwojone składniki z oryginalnego przepisu.  Mmmmmmm, mniam!"

Składniki:
  • 300 g sera "wiaderkowego" lub 2 opakowania (po 150g każde) waniliowego serka homogenizowanego (Danio)
  • 4 jajka
  • 2 łyżki cukru (pominąć - jeśli używamy serka Danio)
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia lub sody
  • 2 szczypty soli
  • 1 łyżeczka pasty waniliowej
  • ew. 2-3 łyżki mleka lub maślanki
  • dodatkowo do serwowania np.: cukier puder lub ulubiona konfitura,  ew. sezonowe owoce
Przygotowanie:
Jajka roztrzepać z cukrem w misce (rózgą), dodać ser oraz pastę waniliową i  szczyptę soli - wymieszać.  Stopniowo dodawać dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do  pieczenia. Dokładnie wymieszać. Jeżeli ciasto wydaje się zbyt gęste można dodać 2-3 łyżki mleka.
Smażyć na małym (!) ogniu, kładąc po łyżce ciasta (racuszki mocno wyrastają). Ja nawet nakryłam patelnię podczas smażenia pokrywką, aby mieć pewność, że w środku ciasto nie będzie surowe.
Podawać w dowolny sposób: posypane cukrem pudrem, z ulubioną konfiturą lub jogurtem naturalnym z sezonowymi owocami. Smacznego!

Przepis dodaję do akcji:
 Z dziećmi i dla dzieci 

13 komentarzy:

  1. uwielbiam serowe! wyszły Ci mega apetycznie puchate i przyrumienione :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, ale apetycznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  3. WOW! Uwielbiam racuchy, ale kojarzą mi się one jedynie ze świętami, bo wówczas przygotowuje nam je moja babcia. Kurczę, te Twoje wyglądają tak kusząco, że... chyba złamię zasadę "świątecznych racuchów". ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Absolutnie cudne! Juz widze, ze i u mnie w domu dlugo by nie czekaly na chetnych! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowicie apetycznie wyglądają - takie pulchne i rumiane. Mniam!

    Jelko, zostałaś moją inspiracją przy przyrządzaniu gołąbków z ziemniakami :). Twój sposób był drugim wg którego przyrządziłam swoją wersję http://skarbnica-smakow.blogspot.com/2013/08/goabki-ziemniaczane-ii.html

    Pierwsza wersja powstała wg przepisu mojej koleżanki http://skarbnica-smakow.blogspot.com/2013/08/goabki-ziemniaczane-i.html
    Jeśli masz ochotę, zerknij
    Pozdrawiam i dziękuję za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam takie ale z innego źródła. Przepis był identyczny więc mogę spokojnie polecić-są naprawdę przepyszne. Lekko je zmodyfikowałam dodając banana i świeżą brzoskwinię pokrojone na kawałeczki. Miodzio!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyszły mi rewelacyjnie. Cała rodzinka pałaszowała że aż miło było patrzeć

    OdpowiedzUsuń
  8. REWELACYJNE -właśnie je smażę !!! pyszota

    OdpowiedzUsuń
  9. Placuszki wyszły pyszne ☺

    OdpowiedzUsuń