Szukaj na tym blogu

niedziela, 29 lipca 2012

Sernik porzeczkowo-jagodowy na zimno

"Sernik ten to przeróbka sernika, który widzicie, gdy otwieracie mojego bloga. Oryginalny przepis znalazłam u Dorotus. Wykorzystałam go też kiedyś robiąc pyszne mini serniczki. Dzisiejsza wersja jest trochę dziełem przypadku. Robiąc sernik porzeczkowy użyłam zbyt dużej tortownicy więc wyszedł żałośnie niski. Miałam jeszcze trochę twarogu, dodałam serek mascarpone, jogurt bałkański i świeżo zrobiony dżem z czarnych jagód. Efekt końcowy? Przepyszny sernik!"

Składniki na spód:
  • 200 g ciasteczek digestive
  • 2 łyżki nutelli
Składniki na masę serową białą i porzeczkową:
  • 70 dkg sera białego dwukrotnie mielonego (u mnie z wiaderka)
  • 1/2 szklanki śmietany kremówki (można zastąpić jogurtem naturalnym)
  • 170 g cukru
  • sok z połowy cytryny
  • 2 czubate łyżki żelatyny + kilka łyżek zimnej wody do jej namoczenia
  • 250 g czarnych porzeczek + 100 g cukru
Składniki na masę serową jagodową:
  • 300 g sera j.w.
  • 250 g serka mascarpone
  • 1 duży jogurt bałkański
  • 4-5 łyżek domowego dżemu z czarnych jagód
  • 2 płaskie łyżki żelatyny + kilka łyżek wody
Przygotowanie:
Ciasteczka zmiksować na pył, dodać  nutellę, wymieszać na pastę i wyłożyć nią dno tortownicy. Wstawić do lodówki.
Ser zmiksować z kremówką, cukrem i sokiem z cytryny. Dodać żelatynę (wcześniej namoczoną w zimnej wodzie i rozpuszczoną przez 20-30 sek. w mikrofalówce) i zamieszać. Połowę masy wylać na ciasteczkowy spód (i do lodówki) a do drugiej połowy dodać zmiksowane z cukrem porzeczki. Wylać na białą warstwę (i do lodówki).
Resztę sera utrzeć z mascarpone i jogurtem, dżemem jagodowym (lub utartymi jagodami z cukrem) i żelatyną przygotowaną jak poprzednio. Wylać na warstwę porzeczkową i włożyć do lodówki na kilka godzin. 
P-R-Z-E-P-Y-SZ-N-Y!!!

Przepis dodaję do akcji:
Jagody 2012

1 komentarz: