Szukaj na tym blogu

czwartek, 5 kwietnia 2012

Sałatka warstwowa z tuńczykiem

"Tuńczyk oraz seler w zalewie od dość dawna zalegały w mojej lodówce, więc postanowiłam je wreszcie wykorzystać. Skomponowałam taką oto sałatkę. Wyszła mi średniej wielkości porcja, w sam raz na salaterkę o średnicy 16 cm i wysokości 8 cm. "

Składniki:
  • 4-5 jajek
  • pół puszki kukurydzy (nadwyżkę zawsze mrożę)
  • tuńczyk w puszce (u mnie w sosie własnym)
  • majonez (można wymieszać z jogurtem naturalnym i odrobiną musztardy)
  • puszka groszku
  • seler w zalewie
  • sól, pieprz
Sposób przygotowania:
Jajka ugotować na twardo. Ostudzić, obrać, oddzielić białka od żółtek. 
Białka zetrzeć na tarce jarzynówce. Oddzielnie zetrzeć żółtka - na najdrobniejszej tarce.
Składniki w zalewach - odcedzić. Seler warto jeszcze rozdrobnić nożem - to ułatwi później nakładanie sałatki.
Układać w salaterce, o ścianach prostopadłych do podstawy, w następującej kolejności:
  1. starte białka
  2. sól i pieprz
  3. kukurydza
  4. tuńczyk
  5. sól, pieprz
  6. majonez
  7. groszek
  8. seler
  9. pieprz
  10. majonez
  11. starte żółtka
Przepis dodaję do akcji:

 

2 komentarze: