Szukaj na tym blogu

sobota, 27 lipca 2013

Ogórki konserwowe

"Przepis na te ogórki znalazłam na . Na początek zrobiłam na próbę 4 niewielkie słoiczki  - zostały już tylko 2. Przeszły test smaku bardzo pomyślnie. Są słodko - kwaśne i bardzo chrupiące, więc rozkręcam produkcję :)"

Składniki zalewy (na 2 kg ogórków - najlepsze małe):
  • 5 szklanek wody 
  • 1 szklanka octu 10%
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki soli
Dodatkowo do każdego słoika:
  • korona kopru
  • 2-3 ząbki czosnku
  • kilka ziaren pieprzu
  • ziele angielskie
  • 3-4 krążki marchewki
  • 2 plasterki cebuli
  • kawałek korzenia chrzanu

Przygotowanie:
Ogórki zalać zimną wodą, aby się pomoczyły kilka godzin (może być nawet całą noc).
Tak przygotowane ogórki ułożyć w słoikach (oczywiście idealnie czystych), dodając do każdego wymienione w składnikach obok przyprawy.
Składniki zalewy  zagotować i zalać gorącą ogórki.
Słoiki wkładać do pasteryzacji do wody o takiej temperaturze jaką ma zalewa,  a więc do gorącej. 
Pasteryzować krótko - jak tylko ogórki zaczną zmieniać kolor, wyjąć je, dokręcić i odwrócić.

17 komentarzy:

  1. Tego przepisu jeszcze nie znałam. :) Spróbuję na pewno! :)
    Pozdrawiam,
    -Cassi-

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam identyczny przepis :) Jest najlepszy!

    OdpowiedzUsuń
  3. ten przepis jest do niczego -_-

    OdpowiedzUsuń
  4. Doskonale ogoreczki, pychota! Przepis wykorzystalam bez wahania, gdyz bardzo podobny mialam na papryke. Dodalam tylko troche gorczycy do kazdego sloika.
    Polecam wszystkim lubiacym slodko-kwasny smak.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten przepis jest naprawdę dobry. Robiłem według niego ogórki i są wyśmienite. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pytanie - Pasteryzować krótko - jak tylko ogórki zaczną zmieniać kolor, wyjąć je, dokręcić i odwrócić - Co znaczy odwrócić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak postawisz je do góry dnem, będzie wiadomo czy się zassały i czy nie ciekną :)

      Usuń
  7. Odwrócić do góry dnem, tak, jak przy pasteryzowaniu dżemów. Nie wiem, czy jest to niezbędne, ale tak było w oryginale. A ogórki są wspaniałe! Takie chrupiące! Zrobiłam tak dużo, a już mi się kończą :( Gorąco polecam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ogórki na pewno pyszne,ale zajrzałem na te stronę,żeby mieć info do pracy domowej.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak? To spróbuj zrobić idealny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny przepis, ogórki chrupiące, Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! A ja jestem podłamana - mój zapas, wcale nie taki mały, już się skończył:(

      Usuń
  11. A słoiki to jakie, 0,9 litra?

    OdpowiedzUsuń
  12. ogórki superrr wypróbowałam na próbe teraz bede robić następne pychaaaa :)

    OdpowiedzUsuń