Szukaj na tym blogu

wtorek, 24 września 2013

Tartaletki z konfiturą z czerwonej cebuli, gorgonzolą i figami

 "Oj, pyszna dziś była kolacja :) Dopełnieniem całości był kieliszek czerwonego, wytrawnego wina. Mmmm, ... jak mi błogo :)"


Składniki spodu (na 4 tartaletki, średnica 10 cm):
  • 200 g mąki pszennej
  • 100 g masła
  • 3 łyżki zimnej wody
  • ćwierć łyżeczki soli
Składniki nadzienia:
Przygotowanie: 
Z podanych składników zagnieść szybko ciasto, zawinąć je w folię i włożyć na co najmniej pół godziny do lodówki.
Przygotować konfiturę, np. z mojego przepisu :) Wystudzić.
Ciasto podzielić na 4 kawałki.
Każdy rozwałkować i wylepić nimi foremki. Dno nakłuć widelcem.
Na dnie ułożyć konfiturę. Na wierzchu kawałki gorgonzoli i po 2 figowe plasterki.
Piekarnik rozgrzać do 200 stopni. Piec ok. 15-20 minut, do zrumienienia ciasta.
Podawać z ulubioną sałatą i kieliszkiem wina.

Przepis dodaję do akcji:
 

3 komentarze:

  1. Ciekawy przepis i wyglądem tez przyciąga, zastanawia mnie jak smakuje?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. piekny, przepiekny:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje smaki. Bardzo lubię konfiturę z czerwonej cebuli. Z figami nie próbowałam, więc ta propozycja mnie zaintrygowała :)

    OdpowiedzUsuń