Szukaj na tym blogu

piątek, 28 grudnia 2012

Bakaliowiec

"Przyznaję, że gdy robiłam to ciasto, miałam wątpliwości czy się dobrze upiecze, i czy będzie "zjadliwe", a to za sprawą ogromnej ilości bakalii i małej ilości mąki. Wyszło jednak doskonałe. Żałuję jednak, że nie miałam orzechów nerkowca - z nimi bakaliowiec byłby idealny.W składnikach przepisu podam więc takie bakalie, jak autorka tego przepisu Kasia."

Składniki:
  • 100 g orzechów nerkowca
  • 100 g orzechów włoskich
  • 100 g migdałów
  • 100 g orzechów laskowych
  • 100 g rodzynek
  • 100 g suszonych śliwek
  • 100 g moreli
  • 100 g suszonej żurawiny
  • 3 jajka
  • 65 g miękkiego masła
  • 4 łyżki miodu
  • 1/3 szklanki cukru
  • 150 g mąki
  • 2 łyżki rumu
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Przygotowanie:
Śliwki i morele pokroić na ćwiartki. Wymieszane bakalie połączyć z mąką z przyprawami i proszkiem do pieczenia. Bakalie muszą pokryć się mąką.
Jajka utrzeć z cukrem, dodać masło, rum oraz miód. Zmiksować wszystko. Masą zalać "omączone" bakalie i dokładnie wymieszać.
Keksówkę o wymiarach 11 x 30 cm wyłożyłam papierem do pieczenia i przełożyłam do niej ciasto. Piec w 180 stopniach, łącznie ok.60 minut -  po około 20 minutach ciasto przykryłam folią, aby za bardzo się nie rumieniło.
Ważna uwaga: nie wyjmować ciasta bezpośrednio po upieczeniu z foremki. Pozostawić je do całkowitego wystudzenia. Kroić długim, ostrym nożem.
Dodam jeszcze, że z każdym dniem to ciasto jest dla mnie coraz smaczniejsze.

Przepis dodaję do akcji:
 

1 komentarz:

  1. Cieszę się, ze ciasto Wam smakowało :)
    Tez spotykałam się z pytaniami, jak z takiej ilości bakalii może wyjść ciasto. A jednak może :) I to pyszne, prawda? :)

    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń