Szukaj na tym blogu

piątek, 8 listopada 2013

Pieczeń à la rzymska

"Tradycyjna pieczeń rzymska ma w środku jajka na twardo, ale ja wolę moją wersję, bez jaj. Przygotowanie jest bardzo proste i szybkie, tylko oczekiwanie na konsumpcję nieco dłuższe - pieczeń po ostygnięciu powinna kilka godzin spędzić w lodówce. Pieczeń, cienko pokrojona,  nadaje się doskonale na kanapki (zdrowsza alternatywa dla sklepowych wędlin), ale też wykorzystać ją można w inny sposób. Kroję grube plastry, które obsmażam (panierowane lub bez panierki), do tego ziemniaki lub kasza, surówka i obiad gotowy. Zwykle taką pieczeń robię tylko z mięsa mielonego, ale tym razem do mięsnej dodałam pokrojoną w kostkę pierś z kurczaka i drobniutko pokrojoną paprykę czerwoną. Można jednak dowolnie modyfikować dodatki: drobno pokrojone pieczarki, suszone pomidory, szczypiorek, natkę pietruszki, oliwki, itp. Proporcji nie podam, bo robię "na oko":) Pieczeń jest bardzo smaczna. Koleżanka z pracy - Beti, którą poczęstowałam, powiedziała, że: "Nie jadłam a połykałam, wręcz wciągałam nosem" Miło usłyszeć taką recenzję:):):)" 

Składniki:
  • mięso mielone (u mnie mielona cielęcina, ale można ją zastąpić wieprzowiną lub mieszanką mięs)
  • bułka tarta + gorąca woda do jej zaparzenia (ew. namoczona w wodzie lub mleku bułka, ja jednak od kilku lat używam zaparzanej bułki tartej)
  • cebula pokrojona w drobna kosteczkę
  • czerwona słodka papryka pokrojona w drobną kostkę
  • kawałek piersi z kurczaka pokrojonej w średnią kostkę
  • jajko
  • sól, pieprz
  • kilka łyżek keczupu do posmarowania wierzchu
Przygotowanie:
Do dużej miski włożyć  wszystkie składniki, z wyjątkiem keczupu. Wszystko dobrze wyrobić, dodając ewentualnie kilka łyżek zimnej wody. Masę przełożyć do wysmarowanej olejem i wysypanej bułką tartą formy keksowej (można wyłożyć papierem do pieczenia) lub do jednorazowej formy z folii aluminiowej. Dobrze ugnieść, aby usunąć powietrze i posmarować wierzch keczupem.
Piec w temperaturze 170 stopni, przez około godzinę.

7 komentarzy:

  1. powiem tak super strona super przepisy mam duzo cieleciny wiec prosze o pomysly co z nia zrobic pieczen robie czesto jest wspaniala z gory dziekuje i pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Jest mi ogromnie miło!!! Ja też ma dużo cielęciny, więc bardzo często wieprzowinę zastępuję właśnie zdrowszą cielęciną. Polecam serdecznie, m.in. szynkę parzoną, zupę gulaszową, kotlety z ziemniakami w śmietanie - pyszne danie jednogarnkowe, inny klops zwany meatloaf, musakę, zapiekankę pasterską, pieczone pulpety z mozzarellą, ligawę cielęcą w mleku, inspirowaną programem M.Gessler. Oczywiście znajdziesz to wszystko w moim blogu:) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. potwierdzam wciąganie nosem! muszę zrobić, takie proste i takie dobre!

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam i czekam z niecierpliwością na wystygnięcie:) mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pieczeń pierwsza klasa, robiłam (dodałam pieczarki odgotowane i starty ser żółty) pieczeń pychota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne dodatki. Cieszę się, że smakowało:)

      Usuń