Szukaj na tym blogu

piątek, 8 lutego 2013

Pierogi leniwe dla Justynki

"Niedawno koleżanka poprosiła mnie o jakiś przepis dla mam karmiących. Myślę, że pierogi leniwe będą w sam raz. Są leciutkie jak mgiełka i bardzo, bardzo pyszne. Justynko! Koniecznie wypróbuj :)"

Składniki (proporcje podpatrzone TU):
  • 50 dag twarogu (mój był dosyć suchy więc dodałam 3 łyżki jogurtu bałkańskiego, ale jeśli twaróg jest wilgotny, to nie trzeba tego dodawać)
  • 15 dag mąki
  • 3 jajka
  • szczypta soli
Dodatkowo do wyboru:
  • roztopione masło z dodatkiem cukru
  • zrumieniona bułka tarta z masłem i cukrem
  • jogurt naturalny lub kwaśna śmietana 12% z dodatkiem cukru wanilinowego
Sposób przygotowania:
Twaróg, mąkę, sól i żółtka (ew. jogurt lu śmietanę) wymieszać na jednolitą masę - ja użyłam w tym celu malaksera.
Białka ubić na sztywną pianę.
Pianę wymieszać stopniowo z masą serową.
Wyłożyć ją na posypanej mąką stolnicy.
Odkrajać kawałki ciasta, rolować z nich wałeczki, lekko je spłaszczać i kroić na skośne kawałki długości około 2,5 cm.
Kluski wrzucać (najlepiej partiami) do osolonego wrzątku i gotować 1minutę od momentu wypłynięcia na wierzch.
Wyjmować łyżką cedzakową i podawać z ulubionymi dodatkami (patrz: góra).
Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Od kilku dni noszę się z zamiarem zrobienia leniwych. Mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób koniecznie! Robota ekspresowa i pyszna wyżerka gotowa :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. ale fajne:) a dla mnie też się znajdzie kilka?:D:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja dawno leniwych nie jadłam, jutro to nadrobię, oczywiście z ulubionym twarożkiem Pilos, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja do leniwych dodaję też ugotowane ziemniaki, pycha wyglądają aż mi przyszła na nie ochota :-)

    OdpowiedzUsuń