Szukaj na tym blogu

sobota, 28 stycznia 2012

Łososiowa zupa słodko-kwaśna

"Pyszna, słodko-kwaśna zupa rybna, którą zjadła nawet moja nielubiąca zup córcia. A mąż mógłby ją jeść siedem dni w tygodniu. Przepis zaczerpnięty z "Wielkiej Księgi Kucharskiej"z kolekcji "Pani Domu".
Składniki:
  • 30 dag filetów z łososia i 20 dag filetów innej ryby morskiej (ja dałam dorsza)
  • litr bulionu warzywnego (może być z kostki)
  • 2-3 ząbki czosnku
  • marchewka
  • por
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 0,5 szklanki kwaśnej śmietany (lub więcej)
  • 1 łyżka mąki
  • 2 łyżki oleju
  • przyprawy: sól, 1 łyżka cukru, 1/4 łyżeczki imbiru w proszku, ostra papryka lub sproszkowane chilli
  • do dekoracji: natka pietruszki
Sposób przygotowania:
Filety rybne pokroić w kostkę lub paski (niezbyt drobne). Zagotować bulion. Czosnek bardzo drobno posiekać lub przepuścić przez praskę i zeszklić na oleju uważając aby czosnek nie przypalił się. Dodać do bulionu, do którego włożyć pokrojone w plasterki: marchew i seler. Gotować około 15 minut. Dodać ryby, pokrojonego w paski pora i przyprawy i gotować jeszcze najwyżej 10 minut (koniecznie na małym ogniu). Na koniec zaprawić śmietaną wymieszaną z mąką i ostrożnie wymieszać (ja przed wlaniem śmietany na moment wyjmuję łyżką cedzakową rybę żeby się nie rozpadła). Przed podaniem posypać natką pietruszki.
 
*Podałam z chlebem na zakwasie upieczonym przez moją teściową.

Przepis dodaję do akcji:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz