Szukaj na tym blogu

niedziela, 29 stycznia 2012

mini serniczki na zimno z czarną porzeczką

"Przepis na te serniczki zaczerpnęłam z mojego ulubionego bloga Moje wypieki (podałam tylko w nieco innej formie i w wersji monochromatycznej i dokonałam bardzo niewielkich modyfikacji)"


Składniki na spód:
  • 140 g ciastek Digestive
  • 60 g masła
Ciastka pokruszyć (ja używam malaksera), dodać roztopione masło, wymieszać. Silikonowe foremki do muffinek (u mnie o pojemności 150 ml) wyłożyć masą z ciasteczek, docisnąć i wyrównać. Włożyć do lodówki do czasu przygotowania masy serowej.

Masa serowa:
  • 700 g twarogu półtłustego lub tłustego zmielonego dwukrotnie (z lenistwa używam "wiaderkowego")
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • pół szklanki (125 ml) śmietany kremówki (można zastąpić jogurtem naturalnym)
  • 200 g drobnego cukru
  • 2 czubate łyżki żelatyny
  • 300 g czarnej porzeczki, odszypułkowanej (dobrze, że latem zamroziłam kilka porcji:-)
Przygotowanie:
Czarną porzeczkę zmiksować blenderem. Żelatynę zalać odrobiną zimnej wody a po napęcznieniu podlać gorącą i wymieszać do rozpuszczenia).
Twaróg zmiksować z cukrem, kremówką, sokiem z cytryny. Dodać rozpuszczoną żelatynę (może być ciepła), cały czas miksując, by nie zrobiły się grudki. Dodać czarną porzeczkę, kto lubi słodsze powinien dodatkowo dosłodzić - ja wolę desery mało słodkie.
Na masę z ciastek wylać masę serową. Schłodzić przez kilka godzin w lodówce. Wyjąć z foremek - te silikonowe są super - nie mam żadnych problemów z wyjęciem serniczków.
Smacznego!

2 komentarze: