Szukaj na tym blogu

piątek, 15 marca 2013

Rillettes z łososia

"Bardzo lubię łososia. Za smak i za kwasy tłuszczowe omega-3. Po moich dotychczasowych faworytach: gravlaxie, roladzie ze szpinakiem i łososiu w galarecie, przyszła pora na francuski przysmak - rillettes z łososia. Wyszedł taki, jak się spodziewałam, czyli pyszny. Przepis od Ani (Lepszy Smak), która ma świetne łososiowe przepisy."

Składniki:
  • 250 g świeżego łososia (filet, bez ości)
  • 150 g wędzonego (na zimno lub na ciepło) łososia - ja użyłam łososia wędzonego na zimno
  • 2 łyżki oliwy
  • 1-2 łyżki soku z limonki
  • 2-3 łyżki posiekanego szczypioru
  • sól i pieprz
  • słodka papryka w proszku
  • kilka kropli tabasco 
  • świeża kolendra (nie miałam - nie dałam :)
Przygotowanie:
Filet z łososia obsypać solą i pieprzem.
Zawinąć w folię aluminiową i piec ok. 20 minut w 200 stopniach. (Autorka doradza, że zamiast pieczenia można ugotować na parze) Wystudzić.
Łososia wędzonego drobno posiekać. Upieczoną rybę rozdrobnić widelcem. Obie ryby połączyć.
Doprawić słodką paprykę, tabasco, solą, pieprzem, sokiem z limonki i połączyć z oliwą. 
Posypać po wierzchu posiekanym szczypiorkiem.

Przepis dodaję do akcji:
      Dania Postne
 

2 komentarze: