Szukaj na tym blogu

wtorek, 21 sierpnia 2018

Wytrawny torcik szpinakowy

"Torcik szpinakowy już robiłam (TU), ale był zrobiony z użyciem "normalnych" naleśników. Na fantastycznym blogu Łukasza znalazłam przepis na szpinakowe naleśniki i torcik z ich użyciem. Szpinakowe naleśniki też już kiedyś robiłam, choć z nieco innego przepisu (TU), ale tym razem postanowiłam wypróbować sposób Łukasza. Jednak mój torcik jest bez cukru, w wersji wytrawnej. Nadzienie to serek ze szpinakiem i czosnkiem. Pyszne na ciepło i na zimno."

Składniki na naleśniki szpinakowe:
  • 300 g mąki pszennej (ja połowę zamieniłam na mąkę orkiszową pełnoziarnistą)
  • 4 jajka
  • 375 ml mleka
  • 300 ml wody mineralnej gazowanej
  • 150 g świeżych liści szpinaku
  • 4 łyżki roztopionego masła/oleju
  • szczypta soli
Przygotowanie:
Wszystkie składniki, z wyjątkiem wody gazowanej, zmiksować na gładko w blenderze kielichowym. Na koniec wlać wodę i jeszcze chwilę miksować. Smażyć z dwóch stron.
Przełożyć  serkiem śmietankowym wymieszanym z podsmażonym i posiekanym szpinakiem oraz z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, doprawionym solą i pieprzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz