Szukaj na tym blogu

środa, 22 sierpnia 2018

Kiszone pomidorki koktajlowe

"Zachęcona przez lekturę książki "Pokochać Ukrainę" , postanowiłam przygotować ten zdrowy,  ukraiński przysmak. Wykorzystałam pomidorki koktajlowe, których mam w ogródku zatrzęsienie. Na zdjęciu pomidorki po tygodniu kiszenia."

Składniki zalewy:
  • 1 litr wody 
  • 1 łyżka (lekko czubata) soli niejodowanej
Przyprawy do każdego słoika:
  • kawałek korzenia chrzanu
  • korona kopru
  • 1-2 ząbki czosnku
  • gorczyca
  • ew. liście czarnej porzeczki i chrzanu
Przygotowanie:
Wodę z solą zagotować. Lekko przestudzić.
Pomidorki umyć. Usunąć szypułki.
Do każdego słoiczka wkładać korzeń chrzanu, gorczycę, czosnek i pomidorki. Ja na wierzchu ułożyłam korony kopru oraz liście porzeczki i chrzanu, aby przytrzymały pomidorki i zapobiegły ich wypływaniu.
Zalać lekko przestudzoną solanką. Dobrze zakręcić.
Do jedzenia nadają się po co najmniej tygodniu.

Przepis dodaję do akcji:
 
Warzywa psiankowate 2018RÓBMY PRZETWORY! 5.

2 komentarze:

  1. Ciekawa jestem jak smakują. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2018! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda apetycznie! ;-)

    Zapraszam na mojego bloga! ;-)

    OdpowiedzUsuń