Szukaj na tym blogu

niedziela, 6 października 2013

Batoniki owsiane Kasi Bosackiej

"Przepis na te batoniki podpatrzyłam w programie "Wiem, co jem". Niestety nie znałam dokładnie proporcji więc dawałam składniki  "na oko" podobnie, jak to zresztą czyni autorka przepisu. Wyszły super! Łatwe i szybkie w przygotowaniu. Składniki można dowolnie komponować. Następnym razem dodam jeszcze ziarna sezamu - będzie pysznie!"

Składniki:
  • ok. 300 g płatków owsianych górskich (nie błyskawicznych!)
  • puszka słodzonego mleka skondensowanego
  • 100  g suszonej żurawiny
  • 100 g rodzynek
  • 2-3 łyżki nasion lnu
  • 4 łyżki pestek dyni
  • 100 g migdałów pokrojonych na grube kawałki
  • 50 g płatków migdałowych
  • 100 g suszonych śliwek pokrojonych na kawałki
Przygotowanie:
Wszystkie suche  składniki wsypać do miski, wlać mleko z puszki i wymieszać.
Masę wyłożyć do prostokątnej formy wyłożonej papierem do pieczenia (moja forma miała rozmiary 28 na 24 cm). Rozprowadzić równomiernie lekko dociskając.
Piec ok. od 45 minut do 1 godziny w temperaturze 130 stopni.
Po upieczeniu lekko ostudzić, przez mniej więcej 15 minut, i pokroić dużym, ostrym nożem na prostokąciki.
Po całkowitym ostudzeniu włożyłam do pudełka, kolejne warstwy przekładając papierem do pieczenia.

15 komentarzy:

  1. "na żywo" wyglądają jeszcze lepiej, muszę zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. swietna propozycja - juz sobie zapisalam ten przepis do ulubionych:))))) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie piekę i czekam na efekt:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię często, nawet ostatnio nie przypalam:) Mój mąż przynajmniej raz w tygodniu chce "muslacza" - podoba mi się ta nazwa:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pytanie, czy mleko skondensowane trzeba wcześniej zagotować??

    OdpowiedzUsuń
  6. Przecież Kasia tam dała 50g masła, jajko, pół szklanki płatek owsianych(najlepiej górskich), cztery łyżeczki cukru, CHYBA dwie łyżeczki sody i coś jeszcze. No i oczywiście jakieś dodatki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba nie mówimy o tych samych batonikach:)

      Usuń
    2. Ten przepis z sodą to ciasteczka owsiane z dodatkiem miodu i cukru trzcinowego.

      Usuń
  7. Moja ulubiona przekąska na drugie śniadanie!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem genialne połączenie. Muszę koniecznie sama spróbować zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytajcie ile jest cukru w puszce mleka :( Robicie ze zdrowych produktów TRUCIZNĘ

    OdpowiedzUsuń