Szukaj na tym blogu

sobota, 3 listopada 2018

Zupa krem z pieczonej dyni i papryki z krewetkami i orzechami

"Generalnie zupy krem nie goszczą zbyt często na naszym stole. Jest dosłownie kilka, które smakują nam, a przede wszystkim córce. Do tego elitarnego grona zup dołącza od dziś krem z pieczonej dyni i pieczonej papryki. Aby zadowolenie córki (ale i nasze) sięgnęło zenitu, zupę podałam ze smażonymi krewetkami i orzechami włoskimi oraz świeżutką, jeszcze ciepłą focaccią z rozmarynem. Mówię Wam: PYCHA!"

Składniki (niestety nie ważyłam, więc przepis będzie w przybliżeniu) - porcja wyszła duża, bo część zupy, przed dodaniem mleczka kokosowego, włożyłam do słoiczków i zawekowałam dla mojej studentki :-):
  • kawałek (ok. 1 kg) oczyszczonej, pozbawionej skórki dyni
  • nieco mniej czerwonej papryki 
  • 3-4 cebule
  • 5 ząbków czosnku 
  • 2-3 łyżki oleju
  • sól, pieprz, chilli
  • mleczko kokosowe a jeśli ktoś nie lubi, może być śmietanka
Przygotowanie:
Piekarnik rozgrzać do 200 stopni C.
Dynię pokroić na grube kawałki, podobnie oczyszczoną z gniazd nasiennych paprykę oraz cebulę. Czosnek obrać, nie kroić. Warzywa polać olejem, wymieszać, doprawić solą, pieprzem i chilli i wymieszać raz jeszcze.Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia (warzywa powinny leżeć pojedynczo). Piec ok. 25-30 minut, do miękkości i lekkiego podpieczenia warzyw.
Gdy warzywa się pieką usmażyć krewetki.
Upieczone warzywa przełożyć do blendera kielichowego, dodać nieco przegotowanej wody i zmiksować na gładką masę. Przelać do garnka. Gdyby zupa była zbyt gęsta, należy dodać jeszcze wody. Zagotować, dodać kilka łyżek mleczka kokosowego (ew. śmietanki). Po wlaniu do miseczek/talerzy posypać pokruszonymi orzechami włoskimi (mój orzech obrodził w tym roku niesamowicie :-) oraz usmażonymi krewetkami. Podawać ze świeżą focaccią.
Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Taka zupa jest najlepsza na zimowe dni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najpiękniejsze zdanie pod słońcem zadowolenie córki sięga zenitu :) Piękna zupa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Razem z małżonką bardzo często przebywam na stronie internetowej https://conaobiad.com.pl . Kumpel mi powiedział że na tej stronie jest bardzo dużo bardzo mądrych przepisów.

    OdpowiedzUsuń
  4. To naprawdę bardzo pysznie wygląda. Na pewno ten artykuł polecę mojej żonie bo ona mi codziennie gotuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. agencja nieruchomości warszawa27 grudnia 2020 10:55

    Ostatnio od mojej znajomej dowiedziałem się o bardzo ciekawiej ofercie agencja nieruchomości warszawa . Z tego co wiem to z tej oferty korzysta bardzo dużo osób.

    OdpowiedzUsuń