Szukaj na tym blogu

sobota, 29 grudnia 2018

Rolada z boczku i mielonego mięsa

"Udało mi się kupić piękny kawałek boczku - cienki i chudy. Od razu pomyślałam o roladzie. Wygląda jak przygotowana w szynkowarze. Dzięki pewnemu trikowi pięknie się kroi i nie rozpada."

Składniki:
  • płat cienkiego, chudego boczku - bez skóry
  • mięso mielone wieprzowe
  • jajko
  • bułka tarta
  • ząbek czosnku
  • sól, pieprz, słodka i ostra papryka
  • żelatyna
  • bulion
 Dodatkowo: sznurek do wędlin i siatka wędliniarska

Przygotowanie:
Płat boczku lekko rozbić tłuczkiem. Doprawić z obu stron solą, pieprzem oraz słodką i ostrą papryką. Stronę, którą będziemy zawijać do środka obsypać proszkowaną żelatyną. 
Mięso mielone doprawić solą pieprzem, papryką i roztartym ząbkiem czosnku. Dobrze wyrobić z jajkiem i niewielką ilością bułki tartej.
Mięso rozsmarować na boczku niezbyt grubą warstwą.
Zwinąć ciasno roladę. Obwiązać ją mocno sznurkiem i włożyć do siatki wędiniarskiej.
Roladę ułożyć w podłużnej foremce (keksówce) podlać bulionem - do połowy wysokości rolady - i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Piec około 2 - 2,5 godziny, co jakiś czas podlewając bulionem. Gdyby rolada zbytnio się przypiekała - przykryć folią aluminiową. 
Sznurek i siatkę zdjąć po całkowitym ostudzeniu rolady.

9 komentarzy:

  1. Mi się wydaje że jest to najlepsza rolada :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale cudna rolada. Zaglądam i od razu widzę takie cudo. Mam nadzieję że dyplom wisi w widocznym miejscu. Widzę, że idziesz po medal złoty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nic lepszego w życiu nie jadłem. To naprawdę bardzo pysznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mojego bardzo dalekiego kuzyna ostatnio namawiałem na bardzo profesjonalną firmę Gryzonie .Sam z tej firmy korzystam od bardzo dawna i jestem bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  5. To naprawdę bardzo pysznie wygląda. Na pewno o tym powiem mojej kochanej małżonce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie pytanie kulinarksie, jaki jest cel w posypaniu boczku zelatyna?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja każdemu polecam , żeby wszedł na ten blog. Z tego blogu można się dużo dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na tym blogu na pewno zostanie na dłużej. Ten blog jest bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  9. świetna jest taka roladka. uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń