Szukaj na tym blogu

sobota, 22 sierpnia 2015

Pizza na spodzie z batatów - pycha!

"Cała moja rodzina pokochała bataty, a dokładniej frytki z batatów. Dziś jednak moja córka zapragnęła pizzy, ale takiej bez mąki. Słyszałam o pizzy na kalafiorowym i brokułowym spodzie, ale niestety warzyw tych nie było w mojej lodówce. Tkwił tam jednak samotny batat. Hania poszukała w sieci i znalazła TEN przepis. I to właśnie on zainspirował nas do zrobienia naszej pizzy, która wyszła przepyszna! Całość trzyma się dzięki serowi. Ważne jest więc, aby go dokładnie rozsypać po wierzchu tak, by zakleił wszelkie dziurki. Oczywiście to, co położymy na pizzy zależy od naszych upodobań. Smakowita na ciepło i na zimno. A przy tym bardzo prosta do zrobienia. Będą powtórki!"

Składniki na pizzę o średnicy 23 cm:
  • 1 batat
  • 1 mała cebula, pokrojona w paski
  • 1/2 słodkiej, czerwonej papryki pokrojonej w paski
  • kilka pieczarek lekko obsmażonych
  • 1 plaster pieczonego schabu (o grubości 1 cm), pokrojony w kostkę
  • 150 g tartej mozzarelli
  • olej, sól, pieprz, ostra papryka lub płatki chilli, pieprz, suszone oregano,
Przygotowanie:
Batata obrać i pokroić wzdłuż na plastry o grubości 3-4 mm. 
Plastry spryskać olejem, posolić, popieprzyć, posypać ostrą papryką lub płatkami chilli i delikatnie wymieszać.
Formę (u mnie świetnie się sprawdziła tortownica z wyjmowanym dnem) natłuścić olejem. 
Plastry układać na blasze, koniecznie na zakładkę, tak aby nie było prześwitów.





Paprykę i cebulę lekko natłuścić olejem, doprawić do smaku.
Surowe warzywa ułożyć na batatowym spodzie, dołożyć kilka pieczarek.


Wstawić na 20-25 minut do piekarnika rozgrzanego do 220-230 stopni (ja piekłam w 210 stopniach z termoobiegiem).
Następnie położyć schab pokrojony w kostkę i lekko posypać oregano. Posypać dokładnie startą mozzarellą i piec do momentu, aż ser się rozpuści. 


Przepis dodaję do akcji:
Warzywa psiankowate 2015

6 komentarzy:

  1. świetny pomysł, robiłam już różne zdrowe spody, ale takiego jeszcze nie ;)
    zapraszam do wzięcia udziału w konkursie :) http://foodmania-przepisy.blogspot.com/search/label/KONKURS

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietny pomysł, kradnę przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poczyniłam, zjedliśmy, mega pomysł, który eliminuje konieczność wyrabiania ciasta do pizzy, spód z batatów rządzi!!! Schab zastąpiłam kurczaczkiem, też może być - tak myślę. Szybko, smacznie, zdrowo ;-) Polecam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń