Szukaj na tym blogu

niedziela, 1 grudnia 2013

Zawijaski drobiowe

"Jadłam niedawno podobne - ale nie takie same - więc postanowiłam sama zrobić. Są bardzo smaczne i soczyste, nadziane suszonymi pomidorami i camembertem, zawinięte w prosciutto. Ja serwowałam z delikatnym sosem śmietankowym. Świetnie smakują też na zimno (jako przekąska), pokrojone na skośne kawałki. Polecam!"

Składniki:
  • piersi kurczaka pokrojone w plastry
  • ser camembert
  • szynka prosciutto
  • kilka suszonych pomidorów
  • kilka łyżek oleju
  • sól, pieprz, bulion/rosół
Przygotowanie:
Płaty kurczaka rozbić cienko (zawsze robię to z wykorzystaniem woreczka do zamrażania - mniej sprzątania).
Każdy płat posolić i popieprzyć, ale tylko z jednej strony (prosciutto jest słone, więc drugiej strony nie trzeba solić). 
Na brzegu każdego płata ułożyć podłużny kawałek camemberta (wymiary ok. 1x7 cm) oraz i suszony pomidor.
Zwinąć roladkę, a następnie owinąć ją ciasno w szynkę parmeńską.
Ja moje roladki przygotowałam dzień przed podaniem, więc aby nie wyschły zawinęłam je w folię spożywczą, przez co następnego dnia, po odwinięciu, doskonale trzymały kształt.
Roladki obsmażyć na rozgrzanym oleju z każdej strony. Całość podlać niewielką ilością dowolnego bulionu/rosołu.
Dusić na małym ogniu przez ok. 15 minut.
Serwować z oddzielnie przygotowanym sosem śmietankowym lub na zimno jako przekąskę.

Przepis dodaje do akcji:
Menu party! Imprezowe przekąski 

2 komentarze:

  1. Super ten przepis. Mi się bardzo podoba. Lubię takie przekąski :) dziękuje za wpis w akcji menu party :)

    OdpowiedzUsuń
  2. aż się do mnie uśmiechają, muszę zrobić:) pięknie się prezentują!

    OdpowiedzUsuń