Szukaj na tym blogu

sobota, 29 września 2012

Dynia w occie

"Oj, dawno już nie zamieszczałam nic na blogu. W pracy zatrzęsienie roboty - koszmarna, papierkowa robota. Brrr...! Ale, jako że dziś sobota, znalazłam chwilę na zajęcie się moją piękną dynią, (wyhodowaną przeze mnie oczywiście). Wstyd się przyznać, ale dynię w occie jadłam tylko raz i to dawno temu. Pamiętam jednak, że bardzo mi smakowała. Postanowiłam więc zrobić kilka słoiczków na próbę. Przepis znalazłam TU. Wygląda obiecująco i mam nadzieję, że nie zawiodę się na jej smaku*."

Składniki:
  • dynia (moja była średniej wielkości - otrzymałam 6 słoików półlitrowych)
  • 1 szklanka octu 10%
  • goździki około 15-16 szt
  • ziele angielskie 5 ziaren
  • 10-15 czubatych łyżek cukru (dynia musi być słodko-kwaśna - ja dałam 15)
  • 5-6 szklanek wody (w zależności od tego, czy lubimy bardziej lub mniej kwaśną)
  • sól
Przygotowanie:
Dynię pokroić na kawałki,wydrążyć miąższ, obrać i pokroić w kostkę dowolnej wielkości.
Zagotować wodę w dużym garnku, lekko osolić.
Do gotującej wody włożyć pokrojoną dynię, zagotować i natychmiast (!) wyjąć łyżką cedzakową.
Przygotować zalewę z wody, cukru, octu, ziela i goździków (dodałam jeszcze od siebie pół łyżeczki soli).
Gorącą dynię ułożyć w słoikach,zalać gorącą zalewą (w każdym słoiczku powinien się znaleźć  goździk).
Zakręcić, ustawić słoiczki do góry dnem, dobrze przykryć i pozostawić do całkowitego  ostygnięcia (nie pasteryzować!).

* P.S. Nie  zawiodłam się! Bardzo smaczna.

Przepis dodaję do akcji:
  Dyniowe przysmaki

12 komentarzy:

  1. Proszę o dołączenie linka z nazwą akcji oraz banerka na stronę bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam jeszcze takiej dyni, ciekawe jak smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobię dynię z tego przepisu , dzięki ....pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki za przepis ,myślę że będzie pyszna

    OdpowiedzUsuń
  5. zrobię dyne z tego przepisu ,dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile może ważyć taka średnia dynia?

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam zrobilam wg tego przepisu i dynia w sloikach zrobila sie mętna na dole widac biały pływający nalot. Czy wiadomo komuś co może byc przyczyną tego?

    OdpowiedzUsuń