Szukaj na tym blogu

środa, 9 sierpnia 2017

Ciasto ucierane z porzeczkową bezą


"Rewelacyjne ciasto dla miłośników smaków słodko-kwaśnych. Ja jeszcze nieco zredukowałam ilość cukru w cieście ucieranym, i tak oto wyszedł wypiek, który nas zachwycił. Oryginalny przepis znalazłam TU. "

Składniki na spód (forma o średnicy ok. 28 cm):
  • 3 żółtka
  • 100 g cukru (w oryginale 120 g)
  • 1 łyżka cukru waniliowego (pominęłam)
  • 65 g masła (miękkie)
  • 185 g mąki pszennej
  • 35 g mąki ziemniaczanej
  • 80 ml mleka
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
Składniki bezy:
  • 3 białka
  • szczypta soli
  • 230 drobnego cukru
  • 1 i 1/2 łyżki soku z cytryny
  • 400 g czerwonych porzeczek, oczyszczonych i osuszonych
Przygotowanie:
Porzeczki dokładnie osuszyć.
Żółtka utrzeć z cukrem na jasną masę, po czym dodać miękkie masło i chwilę miksować. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, dodać do masy jajecznej (wmieszać), a na końcu dodać mleko i ostatecznie krótko wymieszać.
Formę wysmarować masłem. Ciasto wyłożyć do formy, wyrównać wierzch i piec w temp.180°C przez 20 min.
Gdy ciasto się piecze ubić na sztywno białka ze szczyptą soli, pod koniec dodając łyżkami cukier, a na koniec sok z cytryny. 
Dodać dokładnie osuszone porzeczki i delikatnie wymieszać. Tak przygotowaną bezę wyłożyć na podpieczony spód i piec dalej w 180°C jeszcze przez 20-25 min., aż beza będzie lekko zrumieniona (bez termoobiegu). Ja w połowie pieczenia zmniejszyłam temperaturę, ponieważ beza zaczęła mi się za bardzo rumienić. Dopiekałam w 110 °C, przy lekko uchylonych drzwiczkach piekarnika, do momentu aż beza stała się chrupka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz