Szukaj na tym blogu

sobota, 21 marca 2015

Banany, czekolada i Baileys pod kruszonką - pyszny deser

"Rewelacyjny, aromatyczny, szybki i łatwy w przygotowaniu deser z Małej Cukierenki."

Składniki na 6 porcji:
  • 3  bardzo dojrzałe banany
  • 100 ml likieru Baileys (kiedyś z braku Baileysa dałam Advocat - wyszło super!)
  • 1-2 łyżki płynnego miodu
  • 100g poszatkowanej gorzkiej czekolady
Składniki kruszonki:
  • 150g mąki pszennej
  • 100g masła
  • 1/2 szklanki jasnego brązowego cukru
Przygotowanie:
Banany i rozgnieść widelcem. Dodać likier, miód i dokładnie wymieszać.
Składniki na kruszonkę wymieszać i rozetrzeć palcami.
Do sześciu kokilek wyłożyć masę bananową (po trzy łyżki do jednej). Wierzch posypać czekoladą i kruszonką.
Kokilki wstawić do nagrzanego do 190 stopni piekarnika. Piec na środkowej półce przez około 15-20 minut.

10 komentarzy:

  1. Deser musi być pyszny, ale ja tego Baileys'a wolałabym wypić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc: do deseru Advocat a do kieliszka Baileys:):):)

      Usuń
  2. Czuję się absolutnie kupiony tym deserem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja się bardzo cieszę z takich zakupów:):):)

      Usuń
  3. Banany rozgnieść, dodać likier i to już mi wystarczy aby pokochać ten deser :).

    OdpowiedzUsuń
  4. w restauracji, jest coś podobne, już wiem jak to zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam ostatnio, pyszotka:)

    OdpowiedzUsuń