Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 26 września 2016

Carpaccio z cukinii

"To będzie u nas hit jesieni! Po raz kolejny cukinia mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła. Carpaccio z surowej cukinii - tak proste, a jakże smakowite. Cukinia musi być bardzo młoda. Najlepsza oczywiście z własnego ogródka:) Ja użyłam zieloną i żółtą. Zainspirowałam się przepisem Ani z Lepszego Smaku. Jednak z braku parmezanu, dałam kremową fetę. Moim dodatkiem były też prażone pestki dyni. Cud - miód!"

Składniki:
  • młoda cukinia (żółta, zielona)
  • prażone pestki dyni
  • feta lub inny ser o wyrazistym smaku
  • sól, pieprz
  • sok z cytryny lub ocet ryżowy
  • oliwa z oliwek
Przygotowanie:
Cukinię po obraniu i osuszeniu pokroić na cienkie plasterki (świetnie sprawdzi się "mandolina").
Ułożyć na talerzu - mogą leciutko na siebie nachodzić. 
Posypać kawałkami fety lub innego wyrazistego sera.
Posolić, popieprzyć, skropić sokiem z cytryny lub octem ryżowym oraz oliwą z oliwek.
Posypać uprażonymi na suchej patelni pestkami dyni.
Podawać od razu po przygotowaniu, aby cukinia zbytnio nie zmiękła.
Świetnie pasuje w "towarzystwie" bagietki czosnkowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz