Szukaj na tym blogu

czwartek, 24 stycznia 2013

Zupa soczewicowa z fenkułem


"Inspiracją do wykonania tej zupy była ta, którą wypatrzyłam u Liski, chociaż oczywiście nie jest to jej wierna kopia, a raczej swobodne podejście do wzorca. Zupa jest bardzo pożywna i sycąca. Jeżeli zechcemy dodać jej nieco ognia, posypmy ją drobniutko posiekaną papryczką chili. Dodam, że do tej zupy użyłam warzywa, którego jeszcze nie jadłam. Tym warzywem jest fenkuł, czyli koper włoski. Do tej zupy idealny!"

Składniki:
  • 1 bulwa kopru włoskiego
  • 2 marchewki
  • pół pietruszki
  • 2 średnie, czerwone cebule
  • 1 łodyga selera naciowego
  • 6 średnich ziemniaków
  • 12 łyżek zielonej soczewicy
  • 2 litry bulionu (u mnie wołowy, ale może być z ekologicznej kostki bulionowej)
  • 2 łyżki śmietany
  • sól, pieprz
  • oliwa do smażenia
  • opcjonalnie: posiekana chili, grzanki czosnkowe zrobione z bagietki
Przygotowanie:
Na kilku łyżkach rozgrzanej oliwy przesmażyć pokrojoną w piórka cebulę. Po chwili dodać pokrojone  warzywa (marchew - w plasterki, pozostałe w kostkę) i soczewicę. Po 2-3 minutach smażenia zawartość patelni przełożyć do gorącego bulionu i gotować ok. 30 minut. Po tym czasie, zmiksować ok. 2 łyżek wazowych wywaru wraz z warzywami i wlać z powrotem do garnka. Zabielić odrobiną śmietanki.
Podawać posypaną niewielką ilością posiekanej chili z dodatkiem grzanki czosnkowej, opieczonej na patelni grillowej.
Smacznego!



Przepis dodaję do akcji:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz