Szukaj na tym blogu

wtorek, 22 stycznia 2013

Pieczony dorsz na ratatouille

 "Przepis na to smaczne danie wyszukałam w starym numerze miesięcznika "Moje Gotowanie" (z sierpnia 2009). Przygotowałam dorsza w małych, indywidualnych naczynkach. Do tego obowiązkowo kieliszek wina. Polecam!"

Składniki na ratatouille (proporcje dla 3 osób):
  • pół cukinii
  • pół sporego bakłażana
  • duża cebula
  • pół papryki czerwonej
  • 1/2 puszki pomidorów w zalewie
  • sól morska
  • 1 łyżeczka cukru
  • pieprz
  • zioła prowansalskie
  • oliwa do smażenia
Dodatkowo:
  • filety z dorsza ze skórą (u mnie 3 niewielkie) 
  • sok z połówki cytryny
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki miękkiego masła
  • 4 łyżki natki pietruszki
  • 4 łyżki bułki tartej
Przygotowanie:
Naczynka tuż przed wstawieniem do piekarnika ...
Warzywa na ratatouille, z wyjątkiem pomidorów z puszki,  pokroić w kostkę i wrzucić je na rozgrzaną oliwę. Smażyć chwilę na mocnym ogniu, po czym dodać pomidory wraz z zalewą oraz przyprawy, zmniejszyć gaz i dusić aż warzywa zmiękną.
Dorsza oczyścić, skropić sokiem z cytryny, posolić i popieprzyć i pozostawić na 15 minut.
Ratatouille rozłożyć do naczynek do zapiekania, na wierzchu ułożyć dorsza (skórą do dołu).
Masło rozetrzeć z natką i bułką tartą. Otrzymana pastą obłożyć dorsza.
Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na ok. 15-20 minut.

2 komentarze:

  1. zawsze jadam ratatuj sam w sobie, ale z dorszem czemu nie?
    pozdrawiam!
    szana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłem. Super przepis Pycha!!

    Serdecznie pozdrawiam Panią - Glinder

    OdpowiedzUsuń