Szukaj na tym blogu

sobota, 5 stycznia 2013

Muffinki z marcepanem

"Jeszcze niedawno nie lubiłam marcepanu - w przeciwieństwie do mojego męża. Jednak odkąd skosztowałam pewnych pralinek, zmieniłam o nim opinię. Kiedy więc przed świętami pojawiła się w Lidlu masa marcepanowa, kupiłam kilka opakowań. Na pierwszy ogień poszły muffinki wypatrzone na blogu Dorotus. Jak wszystko z tego bloga, również ten wypiek okazał się strzałem w dziesiątkę."

Składniki na 12 sztuk:
  • 175 g masy marcepanowej (ja dałam 200 g) - utartej na tarce o dużych oczkach
  • 260 g mąki pszennej
  • 1 łyżka proszku do pieczenia (dałam płaską łyżkę - pięknie urosły)
  • szczypta soli
  • 115 g drobnego cukru (zredukowałam do 100 g)
  • 2 średnie jajka
  • 200 ml mleka
  • 6 łyżek oleju słonecznikowego 
  • 1 łyżeczka ekstraktu z migdałów (lub aromatu migdałowego)
  • płatki migdałów - do dekoracji
Przygotowanie:
Jak zwykle przy muffinkach, potrzebne są 2 miski. W jednej wymieszać składniki suche ze startym marcepanem, a w drugiej składniki mokre. Mokrą mieszankę dodać do suchej i krótko (!) mieszać, tylko do połączenia składników.
Foremki do muffinek (najlepiej silikonowe, bo nic do nich nie przywiera, w odróżnieniu od papilotek) napełnić do 3/4 wysokości. Posypać płatkami migdałów.
Piec przez 15- 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 200ºC.

Przepis dodaję do akcji:
        Smakowite Prezenty

1 komentarz:

  1. Jelko, bo marcepan w wypiekach to całkiem inna para kaloszy:) I jak się polubi to już na całego:)
    Kubek kawy i Twoje muffinki - pycha!

    OdpowiedzUsuń