Szukaj na tym blogu

sobota, 18 sierpnia 2012

Dorsz pieczony z bananami

"Robiłam już kilka razy tak pieczonego dorsza. Przepis jest autorstwa bahusa z WŻ.  Dla mnie i dla córki -  świetny, ale mąż, który nie lubi bananów, nie szalał z zachwytu. Ja jednak gorąco polecam ten przepis. A następnym razem zrobię dla męża dorsza przygotowanego w ten sam sposób, ale z jabłkami. Myślę, że też będzie świetne."

Składniki:
  • 1 kg filetów z dorsza
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego (30%)
  • 2 banany
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1/2 łyżeczki suszonego tymianku
  • 1/2 łyżeczki suszonego estragonu
  • 1/2 łyżeczki suszonego koperku (pominęłam)
  • 3 łyżki oliwy z oliwek (1 do marynowania filetów a 2 do pieczenia)
  • sól i pieprz do smaku
Przygotowanie:
Filety posmarować oliwą, posolić, popieprzyć i posypać suszonymi ziołami. 
Koncentrat pomidorowy utrzeć z dodatkiem dwóch łyżek oliwy, cukrem i trzema łyżkami wody. 
Dodać pokrojone w plasterki banany. Wszystko razem wymieszać. 
Rybę ułożyć w naczyniu (naczyniach) do zapiekania skórą do dołu. Przygotowaną masą bananowo-pomidorową obłożyć rybę. 
Pozostawić w chłodnym miejscu na 1 godz. 
Piec w średnio nagrzanym piekarniku ok. 30 min. 
*Ja  zrobiłam z połowy porcji.


Przepis dodaję do akcji:

1 komentarz:

  1. Banan z rybą? bardzo ciekawe połączenie, wygląda wybornie :-)

    OdpowiedzUsuń