Szukaj na tym blogu

środa, 9 maja 2012

Pudding ryżowy pod kołderką

"Szybki, niewyszukany deser, który może zastąpić kolację. Pochwała prostoty."

Składniki:
  • 1 szklanka ryżu
  • 2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki śmietanki 30%
  • 1 op. cukru wanilinowego
  • truskawki (ja użyłam mrożonych)
  • kilka łyżek jogurtu greckiego
Przygotowanie:
Ryż ugotować na mleku. (Ja ryż zawsze gotuję w specjalnym naczynku, w mikrofalówce. Kupiłam go jakiś czas temu w Lidlu, za niewielkie pieniądze,  i bardzo sobie chwalę.) Po ugotowaniu wymieszać z cukrem wanilinowym i lekko ubitą śmietanką. Truskawki lekko odmrozić i zmiksować (ewentualnie dodając odrobinę cukru). 
Formować z ryżu kopczyk, polać go zmiksowanymi truskawkami a na wierzchu ułożyć jogurtową kołderkę. Ja bardzo lubię kontrast ciepłego ryżu z zimnymi truskawkami. Pycha!

Przepis dodaję do akcji:
 

2 komentarze: