Szukaj na tym blogu

sobota, 10 marca 2012

Muffinki pełne sera

"Muffinki robię bardzo często. Te, chociaż wymagają minimalnie więcej czasu do wykonania, na stałe zagoszczą w naszym domu. Są połączeniem babeczek z sernikiem. Przepis na nie znalazłam TU. Jak zwykle, dokonałam kilku niewielkich zmian i mmm... pycha!"

Składniki na ciasto:
  • 2,5 szklanki mąki typ 450 (u mnie typ 405)
  • 3/4 szklanki miałkiego cukru (ja dodałam tylko 1/2 szklanki)
  • szczypta soli
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego (pominęłam)
  • 100g masła śmietankowego
  • 1 szklanka kefiru (może być maślanka, jogurt naturalny, lub, tak jak u mnie -  zwykłe mleko)
  • 2 jajka
  • garstka suszonej żurawiny (to mój dodatek)


  Składniki na masę serową:
  • 250g twarogu jaki zwykle wykorzystujemy na sernik
  • 2 żółtka
  • piana z dwóch białek
  • odrobina ekstraktu waniliowego (zamieniłam na cukier wanilinowy)
  • 1 łyżka kaszy manny
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej (mój dodatek)
Sposób przygotowania:

Do miski przesiać wszystkie suche składniki. W drugiej misce wymieszać: mleko, rozpuszczone i ostudzone masło oraz jajka. Mokre składniki połączyć z  suchymi i mieszać do uzyskania gładkiej masy (ale niezbyt długo - muffinki tego nie lubią).

Twaróg zmiksować  w malakserze razem z żółtkami i cukrem waniliowym oraz kaszą manną i mąką ziemniaczaną. Białka ubić ze szczyptą soli na pianę. Dodać ją do masy serowej i delikatnie wymieszać łyżką do połączenia się składników.
Nakładać do silikonowych foremek (takie są dla mnie najlepsze) 1 łyżkę ciasta, 1 łyżkę masy serowej i na wierzch znowu łyżkę ciasta.

Piec około 20-25 minut w temperaturze 170ºC.
Po upieczeniu wyjąć z foremek, studzić na kratce. Wierzch można posypać cukrem pudrem.
Polecam!

6 komentarzy:

  1. Wyglądają obłędnie(czytaj ślinka mi lecie nie tylko cieknie), muszą być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam pytanie... jak to najpierw jajka mieszać z mokrymi składnikami skoro potem mają być użyte żółtka i białka do miksowania/ubijania...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całe jajka do ciasta a oprócz tego żółtka i ubite białka do masy serowej. Wydaje mi się, że opis jest przejrzysty - jajka i do ciasta i do masy serowej.

      Usuń
  3. Wydają się być super! Jaki ser polecasz do użycia? (serników nie robiłam jeszcze)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdziwy twaróg (tłusty lub półtłusty) - zmielony dwa razy, lub ostatecznie może być nawet taki sernikowy z wiaderka.

      Usuń