Szukaj na tym blogu

czwartek, 8 marca 2012

Jajko sadzone - odsłona druga

 "Niedawno robiłam świetne jajka sadzone w parówkowych serduszkach, a na blogu Ewam odkryłam inny sposób na sadzone. Lekko zmodyfikowałam przepis i zaserwowałam dziś na kolację. Super!"

Składniki (na 1 osobę):
  • 1 jajko
  • 2 kromki chleba tostowgo
  • ser żółty lub twarogowy (ja użyłam twarogowego z dodatkiem chilli)
  • sól i pieprz
  • masło i odrobina oleju do smażenia
Sposób przygotowania:
W oryginalnym przepisie Ewam była tylko jedna kromka chleba na jajko, ale trzeba było użyć bardzo małego jajka. Jako, że jajka, którymi dysponuję są słusznych rozmiarów postanowiłam powiększyć otwór, w który wbija się jajko.
Tak więc, pomiędzy dwie kromki chleba tostowego należy włożyć plasterek żółtego sera lub posmarować jedną kromkę serem twarogowym i przykryć drugą  (można nawet posmarować serkiem topionym - ma on za zadanie spoić obie części). Za pomocą foremki do ciasteczek, w kształcie gwiazdki lub serca, wyciąć środek chleba.*
Na patelni roztopić masło i dodać olej a gdy się rozgrzeją położyć chleb z wyciętą gwiazdką. Smażyć z jednej strony a gdy się ona zrumieni wbić w środek jajko, posolić, popieprzyć, zmniejszyć płomień i przykryć patelnię pokrywką. Gdy białko się zetnie - jajko sadzone w grzance jest gotowe.
Podawać z dowolną sałatką.
Smacznego!

* Wycięty środek smażyć razem z grzanką na patelni.

5 komentarzy:

  1. ślicznie wygląda! a jak smakuje, pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciesze sie bardzo ze smakowaly i ze sie na cos przydalam:))Twoja propozycja bardzo mi sie podoba,wykorzystam Twoj sposob przy najblizszej okazji,bo wlasnie zostawal ten problem z pozostalym bialkiem.Serdecznie Cie pozdrawiam i zapraszam ponownie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogromnie się cieszę, że Ci się podoba moja modyfikacja. A z zaproszenia oczywiście skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tym razem donosze ja,;) ze zrobilam wg Twojego sposobu,dodalam ser pomiedzy dwie kromki,i jeszcze na wierzch sera ulozylam pieczarki,przykrylam kromka ,wierzch jajka posypalam szczypiorkiem.....pychaa!!!

    OdpowiedzUsuń