Szukaj na tym blogu

wtorek, 21 lutego 2012

Risotto z pomidorami

"Robiłam już różne rodzaje risotto, ale to z pomidorami jest moim ulubionym. Przy tym bardzo łatwe do wykonania, a składniki na nie zawsze mam w spiżarce. Może stanowić doskonałą bazę do wymyślania różnych potraw."

Składniki (dla 4 głodnych osób):
  • 1i1/2 szklanki ryżu ARBORIO
  • 1 puszka pomidorów pelati 
  • ok. 1 litra rosołu (ja używam - wyjątkowo, bo zazwyczaj unikam - rosół z kostki, ale wtedy już nie solę potrawy)
  • 1 duża cebula
  • 3 ząbki czosnku 
  • kilka łyżek oleju
  • pieprz
  • ew. pół łyżeczki cukru, dla przełamania kwasowości pomidorów
  • 1 łyżka masła (opcjonalnie)
Sposób przygotowania:
Cebulę pokroić w kostkę, czosnek obrać, zmiażdżyć płaską stroną noża i posiekać, wrzucić na rozgrzany olej i zeszklić (uważając, aby czosnek się nie przypalił). Na cebulę wrzucić suchy ryż i smażyć kilka minut, mieszając, aż ryż się zeszkli.
Dodać pomidory (jeżeli nie są krojone, rozdrobnić je), pół łyżeczki cukru, pieprz i zamieszać. 
Teraz należy uzbroić się w cierpliwość i przez ok. 20 minut podlewać rosołem ryż, mieszając. Należy rosół wlewać partiami, w miarę, jak ryż chłonie bulion. Ryż powinien być lekko al dente a nie rozgotowany. Powinno też na koniec zostać w potrawie nieco płynu - risotto nie powinno być suche! Aby risotto było aksamitne i kremowe, warto na koniec dodać łyżkę masła (prawdziwego) i zamieszać.

Ja, moje risotto, podałam dziś z panierowanym dorszem (z serem i szpinakiem) oraz sałatą lodową z dodatkiem papryki, kukurydzy, czerwonej cebuli i sosu czosnkowego (własnego). PYCHA!

Przepis dodaję do akcji:
 

1 komentarz: